• aok

    Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007

    Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007

    Vi är en bunt mammor som fått barn sommaren 2007 och bor i Stockholm. Ett glatt gäng underbara mammor med våra söta barn som ploppat ut i juni-juli 2007. Nu har flera av 07:orna dessutom blivit storasyskon och flera är åter hemma föräldralediga! Fler småsyskon är på gång till våren också

    13 juni - Snorpan73 (Anna)- Nellie, storebror Calle 05
    18 juni - after8 (Helena) - Simon
    2 juli - Beccis88 (Rebecca) - William, lillebror Vincent 08
    5 juli - lindarius (Linda) - Yasin, storebror Simon
    8 juli - anhna (Anki) - Hanna, storebror Hugo 05
    9 juli - mama77 (Åsa) - Tilde, brorsor Leon, Ras, Philip 08
    16 juli - pasadena - Vilma
    18 juli - ak o krypet - Sara, lillasyster Johanna 09
    24 juli - mumsi (Maria) - Olivia
    25 juli - AnkFisk - Ida, storasyster Hanna 05
    28 juli - Stålis77 (Helena) - Alicia
    29 juli - Anna 3 - Molly, lillebror Otto 09

  • Svar på tråden Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007
  • Stålis77

    Tack AK för ny tråd! Jag trodde jag "dödat" den gamla för gott med mitt sista inlägg..

    Hoppas allt är bra med er. Jag har haft enormt mycket på jobbet så jag ser verkligen fram emot julen. Vi ska åka till fjällen med halva släkten, ska bli mysigt!

    God jul allihop!

  • aok

    Jag och J var iväg på begravning, så i missade tyvärr S luciafirande. L hade kommit lite sent (som vanligt) så då hade alla andra föräldrar kommit redan. S verkade tycka att det var lite läskigt så hon vägrade vara med och satt bara i knät.

  • Stålis77

    A hade Luciatåg igår. A stod kvar i tåget men såg ut som om hon tyckte det var läskigt och sjöng inget - men det gjorde i och för sig inga av de små barnen. Efteråt satt hon en lång stund i pappas knä och sade ingenting. Det stora behållningen för hennes del verkade vara pepparkakan efteråt

  • mama77
    vi hade tjuvövat på lucia innan. Gått ett tåg för finska föreningen i Stockholm.

    Tilde satt och pekade på mig å pratade högt. -Där är min mamma, min mamma har klänning;)
    HAHAH
  • Anna 3

    Fint med ny tråd ak!

    Mollys dagis hade lucia i fredags, så sött efter lite tvekan i början så sjöng många av barnen för full hals, bla Molly som övat massor hemma och kan typ alla julsånger

  • lindarius

    Vill bara kika in och passa på och önska alla en riktigt trevlig och skön jul, hoppas ni varit snälla och får något/ några fina paket.
    Vi drar i dag upp till Kiruna jag och barnen ska åka tåg 17 timmar med sov kupe, det ska bli så mysigt.
    Vi kommer hem igen på julaftonsmorgonen..
    Ha det så bra nu alla vuxna och baan. kram från oss.
    Härligt att det trots allt ser ut att bli en vit jul även här i Sthlm...
    Wihooooo!!! Jag älskar vinter....

  • anhna

    Hej! Vad kul med en ny tråd!

    Vi hade ett jättemysigt luciafirande på dagis, först Hanna som precis som era barn blev lite överrumplad av allt folk och mest satt still i mitt knä. Men vid fikat efteråt kom hon igång! Sedan fortsatte vi ner till storbarn för deras firande och de var helt fantastiskt duktiga! Så det var ett väldigt mysigt och lyckat luciafirande.

    Hur är era barn i humöret just nu? Vi vet att vi lever om man säger så, så mycket konflikter som det har börjat bli med Hanna de senaste veckorna har vi nog aldrig haft förut, så jag börjar fundera om det är upptakten till treårstrotsen... Även dagis vittnar om ett häftigt humör, mycket testande osv, så ngt är helt klart på gång. Så just nu är det verkligen att andas, andas och åter igen andas som gäller här hemma, hon vet exakt vilka knappar hon ska trycka på för att få en riktigt arg.

    Jag är helt överlycklig över all snö! Det är ju så fantastiskt mysigt! Idag var jag och barnen och åkte pulka i tegnerlunden, Hanna däremot var på sitt vanliga ilskna humör och vägrade vantar (och låg mest på mage på marken och skrek) så efter ett tag var hon så kall om händerna att det bara var att gå hem (då grät hon för att händerna var så kalla att de gjorde ont), tänk om hon då kunde förstå att hon ska behålla vantarna på... Så ensam och åka pulka med två barn och endast en pulka gör jag nog inte om (tack och lov att vi hade nära hem), däremot tar jag nog i morgon och åker lite med Hugo istället, han verkligen älskar att vara ute!

    Vad ska era tvååringar få i julklapp? Jag tycker det är så svårt att köpa till Hanna...

  • aok

    Kvällsamning pågår i soffan... Johanna vägrar verkligen allt annat än amning

    Vi har också åkt pulka idag och igår, var till Vasaparken eftersom vi inte hade nån egen pulka. Men på hemvägen lyckades vi äntligen köpa en så imorgon blir det nog Tegnerlunden istället. Fick lura i Sara i pulkan första gången, men när hon väl gick med på att testa tyckte hon att det var superkul

    Sara ska få en pippidocka av oss, hon är helt tokig i den de har på dagis. Högst upp på önskelistan till släkten står briojärnväg, så det tror vi att hon får mamma och pappas gamla. J får inget av oss i år, hon förstår ju ändå inte det här med julklappar.

  • aok

    Johanna är förresten helt galet aktiv. Hon är 7 mån nu, kryper sen 1 mån tillbaka, nu går hon med gåvagn och längs med möbler för att plocka intressanta saker som hon ser uppe på dem, petar upp halvöppna skåp och river ut innehållet.... Hon ramlar och slår sig massvis, men det verkar inte störa henne så mycket Favoritleksakerna är aktivitetstavlan och allt som Sara leker med "Hanna inte taaa den"

Svar på tråden Stockholmsmammor och våra barn från sommaren 2007