Ultraljud i v.11
Hejsan
Var på inskrivning idag.....härligt och ska på tidigt UL på tisdag då är jag i v.11+6. Jag trodde man gjordeVUL så tidigt men det var det visst inte.
ÄR det någon annan som har gjort det kring v.11-12. Vad såg ni?
Hejsan
Var på inskrivning idag.....härligt och ska på tidigt UL på tisdag då är jag i v.11+6. Jag trodde man gjordeVUL så tidigt men det var det visst inte.
ÄR det någon annan som har gjort det kring v.11-12. Vad såg ni?
Åh va kul för din skull, själv får jag glatt vänta till v 19
Ja, det ska bli kul. Man ska kunna höra hjärtljud och se hur stort fostret är osv.
Japp. Min kompis gjorde UL i v 12
Man såg inte mkt, men nog såg man att de va en bebis där
Hon försökte förklara men jag fatta ingenting, sen såg jag hennes bilder ifrån typ v 19-20 då hon va på UL igen och då såg jag verkligen, näsan, ja allt!
Jag gjorde UL i v 11 (10+5). Då kunde man se väldigt mycket och läkaren pekade på armar och ben och allt sånt. Det var full fart i magen då kan jag lova!
Fick du höra hjärtat?
Hej! Jag gjorde ett vul i v.11. Jättespännande!! Fast man fick använda fantasin lite grann för att se att det var en bebis... Läkaren förklarade jätte bra vad allting var för något. Såg små armar och ben, huvudet magen och det lilla lilla hjärtat som slog!
får jag fråga varför ni gör ul så tidigt... av nån anledning eller blev ni bara erbjudna??
Jag gjorde ultraljud igâr, vecka 11+4.
Jag sâg allt fast det ser mest ut som en nallebjörn. Jag sâg smâ händer som viftade.
Läkaren sa t.o.m. att det sâg ut som en flicka.
Jag bor utomlands och detta ár mitt andra ultraljud. Det första gjordes i vecka 7 och nästa ska göras i vecka 15.
jag gjorde UL i vecka 10, tre dagar innan jag gick in i vecka 11. Bild finns i mitt galleri
Och på torsdag är det dax för UL nummer tre i vecka 33
ash: Min bm gör ultraljuden på det mvc jag går på så hon erbjöd faktiskt oss att kolla för att övertyga oss om att det var sant
Jag gjorde UL i vecka 10. Vi blev förvånade över hur bra det syntes. Huvud och kropp syntes tydligt och ett litet hjärta som fladdrade. Vi hörde dock inget hjärtljud men vi såg hur det jobbade. Det är en fantastisk känsla! Enligt en gynekolog jag känner är risken att det ska bli missfall endast 1-2% om man ser hjärtat på ett tidigt UL oavsett om man hunnit till vecka 12 eller inte. Så nu känner jag mig lugn och glad. Lycka till!