• sasssyy

Någon som bori Västerlanda?

utanför Lilla Edet?

Vi ska ev titta på hus där i veckan och vi har liksom halkat in på det området på ett bananskal efter att ha letat "på andra sidan" Göteborg från början.

Min svåger bor där men vi har inte varit där så mycket och de ska nog flytta därifrån ändå så det vore kul att få lite åsikter från folk som bor där eller i närheten om hur det är att bo där.

• Svar på tråden Någon som bori Västerlanda?
  • Längtandsfull

Vi bor i närheten.. ucklum/stenungsund.

Skall ni bo i Västerlanda så rekomenderar jag varmt att ni bor mer åt ucklum-hållet och inte mer mot Lilla Edet.

Lilla Edet är inte någon rolig plats att bo på.

Stenungsund som litter 8km från ucklum har allt.
    Jätte fint köpcentra med massor av butiker.
    Bra pendelavstånd till både gbg och Uddevalla.

Jag anser att du har allt du behöver där.
    Vi bor i ucklum just nu och längre bort från stenungusnd än så vill jag inte bo.

Fråga gärna om det är något.

• sasssyy

vi har hittat det perfekta... nästan huset i Västerlanda. Vi har min svåger med fru där också,visserligen några km från det hus vi ska titta på.

Problemet är att vi vill ha bra pendlingsavstånd till Gbg pga jobb och studier där men vi vill inte bo i en by/samhälle, det här huset ligger ensligt i skogen med en grusväg några meter ifrån och det är perfekt läge för oss. Vi behöver inte ha butiker och shopping nära, har inte alls ett behov att ha "allt man behöver" för allt vi behöver har vi hemma så att säga ....

Sen är det svårt för oss att hitta ett bra hus då vi MÅSTE ha ett enplans, och de allra flesta hus som säljs i dag är enplans med källare eller tvåplans och vi kan inte ha ett sånt hus av praktiska skäl, blir för mycket krångel och för stora utgifter i renoveringar för min sambo sitter i rullstol och han måste kunna ta sig fram i hela huset utan krångel och detta hus i Västerlanda var enplans....

Stenungsundshållet är lite för långt bort för oss för att vara bekvämt... Västerlanda är preciiiiis på gränsen, egentligen har vi inte ens sökt åt det hållet utan åt Boråshållet mer. Drömläget är Hällingsjö, Hyssna typ... men detta hus dök upp så vi tänkte ta en koll.. billigt dessutom.. under 900.000

• fundileraren

bott i västerlanda sen 1maj 2009 och trivs bra:)

• Cindra

TS berätta hur det gått med huset!!
    Är lite nyfiken då vi också kikar runt på hus i Lilla Edets o Stenungsunds kommuner!

• sasssyy
    Cindra skrev 2010-02-23 19:08:39 följande:
    TS berätta hur det gått med huset!!
    Är lite nyfiken då vi också kikar runt på hus i Lilla Edets o Stenungsunds kommuner!
    jahaja.. nu var tråden öppen igen ha haha...

jaaa ni det huset ligger fortfarande ute till försäljning... och det var inget  för oss helt enkelt, mest för att vägen var lite obekväm i snöväder och det fanns inget garage, något som min sambo KRÄVER..

MEN vi har hittat ett annat hus i samma trakter som vi är intresserade av...så vi får se..
Svar på tråden Någon som bori Västerlanda?