Jag har plussssssat :-D
Jag har plussat för andra gången i hela mitt liv .. första gången slutade ganska så illa med MF med tvililngar, Men nu är jag gravid efter 4 IVF-behandlingar!!! Jag tjuvtestade i fredags bara för att jag var rädd och trodde det var kört pga lite rosa flytningar med visade pluss i fredas... Idag på oficiella TD visar det oxå ett starkt pluss!!!!
Jag har ruvat på två småttingar... så det kanske finns två pluttar därinne
Jag ringde kliniken och dom sa att jag inte kan få VUL förens v 2.. e det sent? Eller tror ni att det är lagom?
Jag vet heller inte om jag ska räkna äggplocket eller dagen jag tog ägglossningssprutan som själva ägglossningsdagen.. så jag vet egentligen inte hur långt i graviditeten jag är. Är det någon som vet hur man räknar?
Lycklig lycklig lycklig (bara lite orolig för MF igen
)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 22:53
Glädjen varade inte.. började blöda imorse.. var inne på akuten och man såg två hinnesäckar, en tom, och en med något som liknade en gulesäck, men inget foster och ingen hjärtaktivitet.. jag är v 6+6 eller nåt, så man borde ha sett något. Jag blöder en massa och jag har ont! Doktorn trodde till 90 % att det var kört. Men hon sa att ibland så kan fosteret ligga gömt när det är så litet.. Dom tog HCG och jag har ny VUL tid i övermorgon.. Men jag är inte särksilt hoppfull då hon själv bad mig sluta med crinonen.. Har ny tid på tisdag.. Hon trodde att det mesta skulle ha kommit ut tills dess.. Jag saknar ord, saknar hopp, saknar glädje..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-29 12:26
Jag kopierar samma inlägg då jag fortfarande är chockad och inte kan skriva mer.. Jag som har gråtit en massa i tre dagar fick mig en glad överraskning idag. Vaknade tidigt imorse och lämnade prov för HCG... ett par timmar senare åkte jag till sjukhuset för att verkligen bekräfta missfallet..
Det första jag frågar läkaren är hur HCG hade utvecklats men han sa att han ville göra ett VUL innan vi tog den diskussionen.. En mycket duktig och erfaren läkare undersökte mig.. Han hittade en liten plutt på knappa 5 mm med ett tickande hjärta .. Den tomma hinnesäcken var helt borta.. troligtvis södrats bort eller blivit en massa små blodklumpar.. och det kan vara det bruna som kommer ut nu...
Han sa att vi inte skulle bli allt för positiva.. men han sa att jag nu har en plutt och jag såg den med mina egna ögon.. lilla busen hade tidigare gömt sig.. HCG hade däremot inte utvecklats som det skulle.. istället för att dubblas hade det endast ökat från 3000 till 4800.. Läkare sa att han trodde att det beror på att det var tvillingar innan i och med att man kunde se en tom hinnesäck oxå vid första VUL. och att det kunde vara orsaken till att HCG inte gått upp så jättemycket.
Chocken har inte släppt.. och jag känner mig riktigt glad men samtidigt förvirrad.. Hur kunde den förra läkaren säga åt mig att helt sluta med crinonen och även att det var 90% missfall..
Jag har ny tid den 15:e Jan..