• Anonym

Farligt att avända mjällshampoo utan mjäll?

Jag har kliande hårbotten och den luktar inte så gott. Jag har inte flagor som ramlar av eller nåt men har googlat lite och det verkar som om jag borde prova mjällshampoo.

Men jag undrar om det är "farligt" att använda mjällshampoo om man inte har mjäll? Kan det sabba hårbotten på nåt vis?

Sen vill jag gärna veta vilket shampoo som är bäst också och vilket mjällshampoo som fungerar på ett färgat hår så att håret inte avfärgas.

• Svar på tråden Farligt att avända mjällshampoo utan mjäll?
  • Anonym

Nej det är inte farligt. Men det sliter på färgen.

Prova Fungoral från Apoteket.

• EJai

Kanske du bara tillhör dem emd som har kännslig hårbotten och behöver då ett speciellt schampoo kolla med din frisör vad dem har och fråga vad den vanliga butiken kan erbjuda för shampoo. Tror inte det e farligt att använda ett sånt shampoo om du nu inte tillhör mjäll gruppen men det ger ju inte direkt något resultat heller.

• Anonym

Jag har använt Apoliva från Apoteket utan parfym plus några andra parfymfria/frisörshampoon för känsligt hårbotten i 2 år nu och visst hjälper det mycket men det kliar ändå ibland fortfarande. Dessutom har jag den där lite unkna lukten från hårbotten fast håret är nytvättat och jag självklart har tvättat i hårbotten också.

Jag var hos en hudläkare för snart 2 år sen och hon såg inga fel då och sa att jag skulle använda parfymfritt bara. Jag har bokat ny tid nu men tänkte prova mjällshampoo innan det och se vad som händer. Men jag vill ju inte sabba hårbotten ännu mer så därför frågade jag här först för att se om det kan skada på något vis.

Svar på tråden Farligt att avända mjällshampoo utan mjäll?