På väg att inleda ett förhållande med en gift man...?
För att göra en lång historia kort är jag på väg att inleda ett förhållande med en gift man. Vi var kollegor under ett år och efter att jag lämnade företaget fortsatte vi luncha lite då och då. Under det senaste halvåret har det intensifierats alltmer och han deklarerade redan i oktober att han längtade efter mig, erbjöd sig att ta en taxi hem till mig för att pyssla om mig när jag var sjuk osv.. Under de sista två veckorna har vi talat om vad vi känner för varandra och det finns otroligt mycket både känslor och passion mellan oss. I torsdags hade vi en fyratimmarslunch och efter detta konstaterade vi att vi båda vill men inser att det är en riktigt dålig idé. Nu har vi bestämt att vi skall ses efter våra respektive julfester på fredag. Och då kommer det bli allvar. Frågan är bara vad jag skall göra? Han är ju precis allt jag letat efter... Väljer man att köra och hoppas att det löser sig eller skall man dra sig ur innan det går alltför långt?
Och nej, jag känner inga skuldkänslor gentemot hans familj, det får han ta hand om.