• 83a

    Bästa amningsinläggen???

    jag läcker en del bröstmjölkframför allt när ja ammar. Men jag har börjat få lite sprickor och jag är övertygad om att det är för att amningsinläggen är lite små fuktiga hela tiden. Jag byter 2 ggr om dagen och dom kupor jag använnder nu är dom från baby-proffsen.

    Jag vill gärna att dom är tunna så jag kan ha tunna tröjor på mej utan att dom syns igenom.

    Nån som annvänder dom bästa amningsinläggen?

  • Svar på tråden Bästa amningsinläggen???
  • lillasmilla

    Nä, har slutat amma, men jag använde nubys, de är tunna och bra! Även coops tyckte jag var tunna och bra. Ville inte heller att de skulle synas... Apotekets är ju värdelösa... Köpte även tvättbara på babyproffsen, men de var helt kass, sög inte upp ngt, och var typ hårda så de följde inte bröstet..... Lycka till!

  • 83a

    Var hittar jag nubys????? Coops tror jag nog jag kan gissa var dom finns

  • lillasmilla

    Jag köpte nubys på maxi. Marginellt dyrare än de andra, men det är de värda! För övrigt så använder vi nubys nappflaskor nu, och de är sååå mycket bättre än vanliga esska... www.nuby.platformtwo.com/index.php&task=blogcategory&id=17&Itemid=33&lang=en de längst ner använde jag. =)

  • elisch

    Jag tycker att natusans hudfärgade är de bästa. Finns på ICA, apoteket mm

  • 83a
    elisch skrev 2009-12-15 09:43:37 följande:
    Jag tycker att natusans hudfärgade är de bästa. Finns på ICA, apoteket mm
    Det är säker inget fel på natusans amningsinlägg vad det gäller att hålla tort osv men jag tycker dom är lite för tjocka. dom syns genom tröjan trots att dom är hud färgade
  • AnniPanni

    Man får ju byta ofta Eller använda inlägg i ull - som transporterar bort vätan ifrån bröstet.
    Jag använde vanliga typ natusan ute - bara att byta ofta o kasta. Hemma hade jag i ull eller flanell

  • lillasmilla
    83a skrev 2009-12-16 12:42:24 följande:
    Det är säker inget fel på natusans amningsinlägg vad det gäller att hålla tort osv men jag tycker dom är lite för tjocka. dom syns genom tröjan trots att dom är hud färgade
    Japp! Visst jag tyckte det var jättemysigt att amma, men jag gjorde det i somras (tunna kläder) och då vill man kanske inte bli sedd som en mjölkko av varenda kotte man möter på stan.... Testa nuby! Tunnare, och större så att de följer hela bröstet. =)
  • 83a

    jag har köpt coops nu.(affären låg hyggligt nära ) och dom verkar helt ok. jag känner mej inte "fuktig" på bröstet.
    Idom andra inläggen jag annvände, från baby-proffsen, blev vätskan till nån slags gele liknade massa. Och den massan var i sin tur lite fuktig. Tunna är dom iaf och inte dyra heller! + i kanten

  • ozapoza

    Jag använder Liberos. Dom funkar som blöjan, dvs "kapslar in" vätan och blir geleartade. Men torra på ytan.

  • 8 Labolina 8

    Jag har köpt mina på babyproffsen "thermobaby". Tycker de är bra, kapslar in vätskan men ytan känns torr. Natusans blir blöta helt igenom för mig... :( Tycker dessutom att de syns genom tröjan. Imse vimses i bomull är så tjocka med kraftiga sömmar= inte skönt.

  • Bina86

    Jag har använt Liberos amningsinlägg när jag ammat och jag har testat flera olika men tycker att de är absolut bäst. De suger bra och de håller sig torra länge.

Svar på tråden Bästa amningsinläggen???