• Edwina

HJÄLP! Det slår blå gnistror från micron!!!

Jag skulle just värma på en smakis till sonen i micron, då kom ett jätte konstigt surrande ljud och det blev helt blått sken i micron samt att det slog gnistror om den, nu luktar det bränt i hela lägenheten!
    HJÄLP vad gör man???
    Jag slet upp dörren i panik och tog sonen och sprang ut.
    Jag vet att jag måste dra ur kontakten, men vågar jag? Eller får man en stöt man aldrig glömmer?

• Svar på tråden HJÄLP! Det slår blå gnistror från micron!!!
  • Soffie

om du har aluminium eller viss metall i eller guldkant på tallrik mm kan det uppstå gnistror. har varit ute för det många gånger. det luktar hemskt!!

• Skusan

Dra ur kontakten du, den är ju i gummi, ska ej leda ström. Om det nu inte är så som Soffie skriver, att du kört en tallrik med metall i av nåt slag, kanske glömde skeden i? Har hänt mig.. hehe...

• Edwina

Fast jag hade inte det nu... bara sånt som ska tåla att micras

• Roloc

samma här!! ingen metall i micron!! *L*

• Edwina

Okej, jag ska prova att dra ut kontakten.

• Skusan

Dra då ur micron och använd den inte igen. Gammal? Ny med garanti? En annan gång glömde jag ställa in glasskivan i botten en gång efter jag diskat den, då betedde sig micron skumt med... Blixtrade och hade sig...

• Edwina

Jag drog ur micron och det gick bra. Ja den är väl inte ny direkt men inte jättegammal heller, men den är nog från och med nu betraktad som trasig.
    Vad rädd jag blev, trodde hela kåken skulle flyga i luften!

• Dream Of You

Sådär vart det för mig en gång.. då rengjorde jag micron och plattan. Då slutade det. Det var alltså gamla smulor och sådant som hade orsakat blixtarna.

Svar på tråden HJÄLP! Det slår blå gnistror från micron!!!