• FinastE2010

Implantat i brösten, hur såg era bröst ut efter graviditet och amning?

Ja själv har jag "geléhallon" under bröstmuskeln och har börjat fundera en hel del på hur fan brösten kommer se ut efter graviditet och amning. Har märkt att de har svällt upp mer än innan och brösten ser rätt ådriga ut, med typ rödlila tunna ådernät under brösten som jag är rädd ska bli bristningar. Har inte förändrats i formen än direkt, peppar peppar men är orolig att den här bröstförstoringen jag gjorde för 5 år sedan nu är "kastad i sjön".

Undrar även OM ni ammade, hur mycket och hur länge i sådana fall?

Snälla någon med egna erfarenheter så vore jag tacksam!

• Svar på tråden Implantat i brösten, hur såg era bröst ut efter graviditet och amning?
  • Liten Stjärna

jag ammade inte länge och brösten blev ungefär detsamma efter aming och att de blev så stora pga mjölken. Är nu inne på bebis nr 2 och ska amma längre..tror dock att brösten inte komma vara lika fasta denna gång efteråt så jag ska fixa till dem när detta är klart :) huden töjs ju ändå ut och jag märker tendenser på att de kommer bli lite hängiga. men egentligen ska man inte klaga..man har ju jäkligt fasta bröst om man jämför med en som är o-opererad så att säga. men man utgår ju från det man är van vid :)

• Pepparkaksdeg

Eftersom dina "riktiga" tuttar som sitter utanpå inplantaten är det de som kommer svullna upp framför allt vid amningen så är det också de som blir hängigare sen.
    Risken finns att du får sk "dubbelprojektion" efter du ammat klart/gått ner till ordinarie vikt. Dvs fast under och löst saggit ovanpå. Ser fördjävligt ut om man tex böjer sig framåt.
    Detta löser du lättast med ett bröstlyft.Eller ett större inplantat.

Men du kan också ha tur. boobsen kan vara lika fina nu som efter graviditeten.
    Vi får hålla tummarna för det

• wilda82

Är nyfiken på det här ämnet..är det fler som har erfarenheter?

• sessessa

Mina blev hemska!! Snacka om bortkastade pengar!
    Jag har mina fina fasta tuttar längst upp, där implantatet sitter. Men sen har allt häng hamnat under.
    Jag har ärren under brösten, och där har bröstet som vikt sig och gör en liten ficka. Den syns inte direkt, men jag stör mig på det enormt!

Bröstlyft nästa! (och kanske lite större, och vårtgårdsminskning.. =)

Hoppas ni andra har mer tur än jag! =)

• Pepparkaksdeg

Måste tillägga att mina gelehallon sitter utanpå bröstmuskeln så har inte haft problem med "dubbelprojektion" själv ,men haft en kompis som ammade och fick så.
    Mina inplantat har helt enkelt hängt med resten nedåt istället,så det ser helt naturligt ut. Nog lite för naturligt för min smak....
    Säger som föregående talare; Bröstlyft nästa! Och antagligen vårtgårdsförminskning här med. Fast väntar tills efter denna grav och amning. Sen ska jag inte ha fler kottar så det blir en bra investering i mig själv.
    Fast just nu när jag är gravid så är boobsen helsnygga! Hänget har fyllts ut och de är runda och höga. Tänk om de kunde få se ut så här resten av livet,då hade jag varit nöjd!  

• Baraemma

jag och min bästa vänninna opererade oss samma dag, båda med sillikon, utanför bröstmuskeln,  hon fick barn i februari 2009 och hennes var nästan exakt lika dana efteråt dock lite hängigare men inget allvarligt. Väntar nu mitt första barn och hoppas att samma tur ska ges till mig =)

• YayasMami

Jag opererae mina efter att ha ammat min dotter i 18 månader. De var hängiga men jag valde att inte lyfta pga att jag inte ville riskera att inte kunna amma framtida barn och tur var ju det för nu har jag ammat min son i 8 månader än så länge med mina implantat och de ser likadana ut som innan.
    Implantaten sitter under muskeln men de ser väldigt naturliga ut trots DB eller vad man ska kalla det
    För min del tror jag graviditeten gör det värsta, mina började hänga med dottern redan när jag var i början av graviditeten...

• strawberri

Jag är också gravid o har inplantat. Vill inte ta risken att " förstöra" dom så jag kommer inte amma av flera orsaker.

Svar på tråden Implantat i brösten, hur såg era bröst ut efter graviditet och amning?