drömmaromsmått skrev 2009-12-21 14:07:35 följande:
Jag föredrar att ta bilen till helsingborg då behöver man inte oroa sig över förseningar pga tågtrafik eller dyl och sedan ta en färja över till helsingör där man köper ett dygnskort och sedan hoppar på pendeln till
kliniken.Vi går på CFC.
Kommer man med bil från Stockholm så hade jag också valt ta vägen till Danmark via Helsingborg. E4 går i stort sett rakt om bord på färjan som går var 20:e minut, och väljer man att ställa bilen i Hbg så går ju pendeln (4 ggr/h) som drömmaromsmått skrev. Att köra via bron är ganska drygt tycker jag...
CFC och Trianglen är två läkarledda kliniker som ligger i norra Köpenhamn/norr om Köpenhamn.
Vad som sedan är enklast, smidigast och billigast när man kommer från Sthlm har jag ingen aning om. Åker man kollektivt och kommer frå Västkusten så är buss (Säfflebuss i förstahand, sedan Swebuss) det billigaste alternativet. Men flyg låter ju snabbt och bra =) Jag hade kört på det ifall jag haft råd!
Är väldigt tacksam för att vi haft så nära till Danmark...
När det gäller jobbet så sa jag inte ett knyst utan körde med alla varianter komp, flex, 'sjukdom'. Fungerade bra, men var lite ansträngt ibland och efter 10 inseminationer och 1 IVF med tillhörande utredningar etc och massor av VUL så började ursäkterna ta slut... Turligt nog så har jag haft en lungsjukdom som jag använde som ursäkt ("återbesök") och några av turerna inföll på påsk- och sport - och sommarlov (jobbar som lärare).
Lycka till, Trollet i skogen! Hoppas ni har ork och tålamod nog att ge det några försök trots lång resväg, tror att det är värt det =)