När började ert barn skratta m skrattljud första ggr?
När började ert barn skratta m skrattljud första ggr?...jag längtar.....
När började ert barn skratta m skrattljud första ggr?...jag längtar.....
Första gången Ebba skrattade var hon nästan 4 månader. Sen tog det lång tid innan hon skrattade igen, över en månad. Nu är hon sex månader och har inte nära till skratt om man säger så. Hennes mamma och pappa får verkligen anstränga sig för att höra det härliga underbara skrattet
3 månader kanske....har en kille som är glad typ jämt. Är nu 5 mån. Han tokskrattar om man lyfter upp honom i luften eller gör roliga ljud med munnen osv.
Storebror såg länge bara superlycklig ut och skrek ibland glädjetjut. Inte förrän en bit efter halvåret kom det gurglande skrattet.
Lillebror skrattade skönt redan vid 3 månader.
Dottern va runt 4 månader när de riktiga skrattet kom. Hon skrattar dagligen, fast då får de va oftast när hennes storebror pratar el småbusar me henne. Han e den som får henne lättast att skratta
Tittut-leken tycker hon e skoj, så gör jag de me henne så lyckas även jag få fram lite skratt från henne. Men glad kan vem som helst få henne, de räcker att nån pratar me henne så skiner hon upp som en sol me ett stort leende.
Runt 4 månader här också. Rida på min mage medan jag säger "goppeligoppeligopp" är en favorit. Samt: "Katten säger mjau, mjau" och andra djurljud
Hon var knappt 2 mån när hon skratta sådär barnaktigt och har skrattat dagligen sen dess, en fruktansvärt glad och sprallig tös :)
I går kom första riktiga skrattet! Han är snart 3 månader (12 veckor) och en väääldigt pratig och glad kille.
3 månader och då var det värsta garvet!!
Har det på video i mitt krypin.
ok, lite olika verkar det som...men det borde kanske komma snart då. Min tjej är fyra mån snart o ler ofta när man pratar m henne..Ler o sparkar m heeela kroppen. Sen skriker hon oxå glädjetjut eller testar rösten el vad det nu är. LÅter jättedumt...Men jag saknar skrattljudet....
Hans första skratt kom några dagar innan han blev 3 månader. Vi var hemma hos mormor och hon tog tag i hans fot och hälsade, det var tydligen jätte roligt. Men sedan dröjde det flera veckor innan nästa skratt kom.
Runt 2 månader, mycket tidigare jämfört med mina andra två som var runt 3-4 månader.
Det verkar som om min tjeje är sen m att skratta...Men hon ler ju jämt o skriker m leende på läpparna så hon är nog glad ändå!