• Ise 27

Problem med vit Tripp Trapp någon??

Jag har en vit, nyinköpt Tripp trapp stol som jag redan behövt byta sitt- och fotplattor på eftersom färgen har flagnat. Nu börjar färgen på hela stolen flagna. Någon annan som har haft samma problem och hur har det löst sig? kan ni rekommendera en liknande stol?

• Svar på tråden Problem med vit Tripp Trapp någon??
  • challe 1

jag har också en vit. dock är den målad vit av förra ägaren. men färgen sitter kanonbra på den! du kanske kan måla om stolen själv?

• J Anttila

Vi har en vit tripptrapp model från babyprofsen, vi har samma problem med den. Färgen flagnar och den ser skabbig ut. Detta började efter tre månaders användning. Vi har däremot inte fått byta något på den.
    Vet andra som har orinal tripptrapp i träfäg och deras ser näst intill nya ut fast de har användit den under ca 8 år och till tre barn.

• Skumboll

Japp, vi hade samma problem med vår vita stokke. Efter bara några veckor började färgen att spricka, först på sitt- och fotplattan och sedan på sidostyckena och ryggstödet. Fick efter mycket om och men lämna tillbaka den.
    Nu var det ett tag sen, nästan 2 år sedan, men nu har vi fått en 10 år gammal stokke i träfärg och den var hur fin som helst. Nu har vi slipat ner den och målat den vit istället, hoppas det håller bättre än stokkes egna vita variant.

• flixflax

Ja jag har den vita och en vän med bägge tappar färg och är helt urdåliga. Funderar på att slipa den och lacka om alt måla.

• Flissi

Vi fick en vit i doppresent för ett år sedan.
    Den flagnade redan efter nån månad.
    Lat som jag är tog det ända tills i maj iår när jag var i butiken den är köpt på som jag påpekade detta.
    Då sa hon att det var nåt med den vita färgen på en hel uppsätning som blivit nåt fel på. Alla dessa flagnar/blir ful i kanterna.
    Eftersom jag hade kvittot kvar så skulle jag komma in med den & få en ny stol.
    Inga problemas sa hon.
    (butikerna får ju tillbaka pengarna av Stokke sen)

Själv kom jag aldrig iväg med den så den står hemma & flagnar & irriterar mig att jag inte tagit tag i detta.

Men ni därute är säkert hurtigare än mig ;)

Kan ju vara bra att veta att det finns nåt fel på just den vita som är tillverkad efter 2007 vad jag förstod.

• sommar2001

Vi har en vit tripp trapp från Stokke. Har bara haft den i 3 månader men den lika fin nu som när vi köpte den.

• Flissi

När jag pratade med dem om min, var ju Stokke medveten om problemet & hade då bytt ut stolarna i de flesta butiker också, men det kan ju finnas ex. kvar en tid efter som missats reklamerats från butikerna.

Köper man en vit nu eller gjort alldeles nyligen borde de inte flagna, men som sagt, det kan ju finnas några fula ex kvar.

• Hannnas

Plattorna på min vita stokkestol har behövt bytas 2ggr/2år... pga att de har spruckit i färgen... sidostöden är väl normalt slitage antar jag... men att byta var inga problem, behövde inte ens visa kvitto... (babyproffsen)

Det har med temperaturen och färgen att göra... fel i produktionen... urdåligt!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • sommar2001

Svarade för drygt 1 mån sen att våran var sååå fin. Jo men visst. Har precis varit och bytt ut fotplattan.

Svar på tråden Problem med vit Tripp Trapp någon??