• Anonym (Går det?)

Anonymt telefonsamtal

Hej!
    Plussade för en vecka sedan och började just fundera. Jag fick havandeskapsförgiftning med mitt första barn och googlade lite på det och hittade att man ska kontakta vården tidigt när man blir gravid igen. Jag har ingen aning om varför och det är det jag vill ta reda på.

Hur som helst så skulle jag vilja ringa anonymt, men som jag märkt så har sjukhuset automatisk nummerupplysning. Kan jag komma förbi det på något sätt?
    Vi ringer med IP-telefoni så Telias tjänster har vi inte.

• Svar på tråden Anonymt telefonsamtal
  • Anonym

det är fyrkanter före och efter..syntes dåligt

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-15 11:41:28 följande:
    det är fyrkanter före och efter..syntes dåligt
    Funkar inte med ip-telefoni.

varför vill du vara anonym?
    Ring från din mobil, men ställ in så att den inte visar ditt nummer innan.
  • maximum

Ring 1177 då?
    Annars ring från en telkiosk eller ett kontantkort som inte är registrerat

• Anonym (Går det?)
    Anonym skrev 2009-12-15 11:42:33 följande:
    Funkar inte med ip-telefoni.varför vill du vara anonym?Ring från din mobil, men ställ in så att den inte visar ditt nummer innan.
    Tack så mycket för att du "räddade" mig!
    Jag har som sagt plussat mycket nyligt och har ännu inte smält det själv. Därför vill jag inte att det ska hamna i min journal ifall det inte skulle gå vägen. Kalla mig vidskeplig, men jag känner mig inte bekväm med attberätta än om det inte är nödvändigt.

Är det en inställning jag gör i någon meny i telefonen?
  • Anonym (Går det?)
    maximum skrev 2009-12-15 11:43:43 följande:
    Ring 1177 då?Annars ring från en telkiosk eller ett kontantkort som inte är registrerat
    1177 får väl också upp mitt nummer?
    Telefonkiosk - finns det? Jag har inte sett någon på evigheter.
    Att köpa ett kontantkort är ju iofs en möjlig lösning. Tack!
  • Anonym

Anonym (Går det?) skrev 2009-12-15 11:47:29 följande:

Tack så mycket för att du "räddade" mig! Jag har som sagt plussat mycket nyligt och har ännu inte smält det själv. Därför vill jag inte att det ska hamna i min journal ifall det inte skulle gå vägen. Kalla mig vidskeplig, men jag känner mig inte bekväm med attberätta än om det inte är nödvändigt. Är det en inställning jag gör i någon meny i telefonen?
    Ja på samtalsinställningar. "Visa mitt nummer"(eller liknande beroende på märke). Jag har kunnat göra det på alla mina telfoner jag haft, och det har varit olika märken.
  • maximum

Anonym (Går det?) skrev 2009-12-15 11:49:05 följande:

1177 får väl också upp mitt nummer?Telefonkiosk - finns det? Jag har inte sett någon på evigheter. Att köpa ett kontantkort är ju iofs en möjlig lösning. Tack!
    Jo telekiosken har återuppstått igen
  • Anonym (Går det?)
    Anonym skrev 2009-12-15 11:51:16 följande:
    Anonym (Går det?) skrev 2009-12-15 11:47:29 följande: Ja på samtalsinställningar. "Visa mitt nummer"(eller liknande beroende på märke). Jag har kunnat göra det på alla mina telfoner jag haft, och det har varit olika märken.
    Fixat! Testade att ringa hem och det står bara externt nummer! Vad nöjd jag blir! Tack så himla, himla mycket!
  • Anonym

Anonym (Går det?) skrev 2009-12-15 12:03:10 följande:

Fixat! Testade att ringa hem och det står bara externt nummer! Vad nöjd jag blir! Tack så himla, himla mycket!
    Bra att ha ibland = )
Svar på tråden Anonymt telefonsamtal