• Anonym (Cilla)

Utebliven mens vid urinvägsinfektion?

Jag har fått urinvägsinfektion och blir behandlad med antibiotika sedan i lördags.
    Kan mensen utebli pga urinvägsinfektion?
    En fråga till.. kan man få ägglossning fast inte mensen kommer?
    Jag äter inte p-piller, för vi försöker få barn.
    Min mens och ägglossning och regelbunden.
    Men denna gång har det inte dykt upp (inte än iaf)
    Kommer jag att få ägglossning endå, om 12-14 dagar, även om inte mensen kommer nu??

• Svar på tråden Utebliven mens vid urinvägsinfektion?
  • Anonym (Ullis)

Du kan inte vara gravid då? Jag upptäckte min första graviditet genom att jag faktiskt fick UVI och i samma veva insåg att mensen var några dagar sen. Testade positivt efter ett par dagar (och nu är sonen 14 år...)

• Anonym (Cilla)

Önskar att det vore så att jag är gravid. Men jag var hos läkaren i samband med urinvägsinfektionen, och han gjorde VUL.
    Han kan väll inte ha missat en graviditet på de...
    även om det är mycket tidigt..?

• Anonym

Jag har haft UVI ca 60 ggr och mensen har aldrig uteblivit, så det tror jag inte.

• Anonym (Cilla)

Detta ger mig verkligen förhoppningar om att jag kanske kan vara gravid endå..
    Men det måste väll gynekologen ha sett på VUL isåfall??????
    Vi försöker få barn, och hade sex hur många gånger som helst vid senaste ägglossning.

• Anonym

Anonym (Cilla) skrev 2009-12-15 13:55:08 följande:

Detta ger mig verkligen förhoppningar om att jag kanske kan vara gravid endå..Men det måste väll gynekologen ha sett på VUL isåfall?????? Vi försöker få barn, och hade sex hur många gånger som helst vid senaste ägglossning.
    Ta ett test

Det syns ju inget på VUL om det mer eller mindre är nattagammalt.

Håller tummarna
  • Anonym (Cilla)

Puffar lite.. då jag hoppas få svar på min andra fråga.
    Har man ägglossning även om inte mensen kommer?
    Min mens har ännu inte dykt upp..

• Anonym

Ja du kan få ÄL även om du inte får mens denna gången.

• Anonym (Cilla)

Kommer ÄL förmodligen bli isf runt det datum som jag ska ha ÄL (om mensen hade kommit rätt dag) ?

• Anonym

Anonym (Cilla) skrev 2009-12-16 13:09:55 följande:

Kommer ÄL förmodligen bli isf runt det datum som jag ska ha ÄL (om mensen hade kommit rätt dag) ?
    Nej så behöver det inte bli.
    Ägget släpps när det är moget, oavsett om du har fått mens månaden innan eller ej.
    ÄL är ingen exakt vetenskap man kan ställa klockan efter. Så ÄL kan lika gärna komma på dagg 11 som på dag 16.

Köp ÄL-stickor?

Har du tagit nåt gravtest då?
  • Anonym (Cilla)

Har några ÄL-test kvar sedan förra månaden. Så jag får köra med dom, och kolla.
    Förmodligen är jag inte gravid :( eftersom gynekologen sa det.. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det var för tidigt för honom att kunna se det. Jag ska vänta ett par dagar till, och se om mensen kommer. Annars gör jag ett grav test

Svar på tråden Utebliven mens vid urinvägsinfektion?