Fler med mammiga bebisar, som även inte är glada för andra människor? Inte ens nära o kära...
Förstår inte hur vår dotter kunde bli så mammig?
Hon är nu snart 5 månader.
Är hon på gnälligt humör funkar det bara med mig (vilket hon är OFTA)! Pappa funkar bra annars.
Men hon tycker inte om andra människor! Hon började så när hon var 10 veckor. Ingen annan än mamma och pappa får leenden! Och går nån för nära skriker hon!
Vi åker hem och "tränar" hos hennes mormor och morfar ett par gr i veckan och är hos en kompis ca 1 dag i veckan. Det är så jobbigt för mig att hon är så!
Trots "träningen" så går det bara bra 1 gång av 10 att mormor eller morfar pratar och leker med henne. Sällan, men ibland kan dom hålla henne.
Hemma är hon glad och busig. Men kommer nån hem till oss (som är där ofta så det är igen främling för henne) så blir hon tyst eller gnällig. Oftast först tyst sen börjar hon gnälla.
Går vi på köpcentra o i affären brukar det går bra med andra människor. Så länge som inte kommer för nära.
Men att åka hem på middagar eller kalas har vi slutat med. För det är total kaos!!! Det är OK så länge hon får sitta med oss och alla ignorerar henne. Men om nån närmar sig eller när hon blir trött bryter helvetet ut....
Det e så tråkigt!!
Vill ju att våra nära och kära ska se hur underbar hon är, men dom får bara se henne gnälla och skrika...
O det är jobbigt för mig för jag får ingen avlastning.
Jag ser INTE framemot julafton... det kommer att bli katastrof!
Nån som känner igen sig?
RÅD?