• Tualisa

Känns som kall fläck i magen ibland...

Är gravid i vecka 31 nu och har sista veckorna känt ibland som en sval, kall fläck i nedre delen av magen, som försvinner efter en liten stund.. känns som om det kommer kallvatten i magen eller nått..
    Undrar om det är någon annan som känt något liknande, och vad kan det isåfall vara?

Lilla Alva är här 080514
  • Svar på tråden Känns som kall fläck i magen ibland...
  • BebisiFebruari

Jag är i v.30 och har exakt samma just nu en fläck i naveltrakten som är ca 10 x 10 cm men har ingen aning om vad det kan vara

• Tualisa
    BebisiFebruari skrev 2009-12-15 15:18:23 följande:
    Jag är i v.30 och har exakt samma just nu en fläck i naveltrakten som är ca 10 x 10 cm men har ingen aning om vad det kan vara
    KÄnns din hela tiden? min kommer några gånger per dag.. jag inbillade mig först att det var när bebis kissade eller nått.. men varför skulle det bli kallt då ? jag vet inte.. men känns konstigt iallafall..
    Lilla Alva är här 080514
  • BebisiFebruari
    AlvaochTor skrev 2009-12-15 15:43:12 följande:
    KÄnns din hela tiden? min kommer några gånger per dag.. jag inbillade mig först att det var när bebis kissade eller nått.. men varför skulle det bli kallt då ? jag vet inte.. men känns konstigt iallafall..
    Min kommer och går.. har inte tänkt på det innan mer än att det va kallt, nu funderar jag så det knakar vad det kan vara :)
  • Tualisa

Eftersom det inte gör ont och han rör sig där inne så borde det inte vara någon farligt? kände aldrig så med dottern... konstigt...

Lilla Alva är här 080514
  • BebisiFebruari
    AlvaochTor skrev 2009-12-15 17:04:15 följande:
    Eftersom det inte gör ont och han rör sig där inne så borde det inte vara någon farligt? kände aldrig så med dottern... konstigt...

nej.. jag tror inte det är nån som helst fara :)

min lilla snurrar runt för fullt där inne sparkar som en karate bebis

jag gjorde dessutom ul, vul och kurva för ett par dagar sen samt lyssnade på hjärtljudet igår och allt va som det skulle.

man kanske kan ha dåligt blodcirkulation även på magen precis som man kan ha dålig cirkulation i fötter och händerna :)

• Odile

Har också känt att ena sidan på magen är kall, kommer o går, är i vecka 30. Det är säkert normalt, bebisen rör sig mycket som vanligt så det är nog ingen fara..

Svar på tråden Känns som kall fläck i magen ibland...