Att ge välgörenhet till förskolepersonal?
Jag funderar på att ge poliovaccin till barn i tredje världen till dagisfröknarna. Är det bra? På något sätt blir det ju bara jag som får visa upp för dem att jag är "god". De får ju liksom inget..
Jag funderar på att ge poliovaccin till barn i tredje världen till dagisfröknarna. Är det bra? På något sätt blir det ju bara jag som får visa upp för dem att jag är "god". De får ju liksom inget..
Jag tycker att det låter som en bra idé. Seriöst så tror jag att de flesta har väldigt mycket grejer och ofta kan vara utan presenter man inte önskat sig. Missförstå mig rätt, man blir nog oftast gladare av tanken att man blir uppmärksammad, själva saken kan man nog ofta vara utan. Därför tycker jag att det låter perfekt.
blå fisk skrev 2009-12-15 15:40:46 följande:
blå fisk skrev 2009-12-15 15:40:46 följande:
Som förskollärare så hade iaf jag blivit jätteglad för en sån present...
Jag hade blivit superglad!
Jag skänkte böcker i förskolans namn i julklapp och det blev super uppskattat,flera av personalen snodde iden till deras barns dahis
Det fick vår personal på förskolan denna jul. De tyckte det var en jättebra present. Uttryckte sig så att ibland hade de fått nån stor korg med frukt och godis, men den hann de aldrig äta upp.
Jag har aldrig gillat ideén med att ge bort pengar till välgörenhet åt någon annan. Skänk gärna pengar till välgörenhet, min intala dig inte att det är en gåva till dagisfröknarna.
Om man måste ge bort en gåva till någon annan än mottagaren så skall det i alla fall göras på så sätt att mottagaren får bestämma till vilket ändamål pengarna skall gå.
Jag hade inte blivit så glad. Tycker att vill man ge pengar till välgörenhet så gör man det själv. Fröknarna får ju ingen present av dig. Då hade jag nog gett pengar i välgörenhet själv och inte köpt något till fröknarna ifall pengarna inte räkte till. Tycker att det visar på o så god människa jag är när man gör så. Hur ska fröknarna reagera, klart man visar glädje för vad man än "får".
Som förskollärare hade jag blivit jätteglad!
Det är alltid trevligt med välgorenhet till bättre behövande och det är ju roligt att veta till vilken välgörenhet pengarna är skänkta!
Nej, att ge bort välgörenhet i någon annans namn är bara rätt om man vet att personen önskar sig detta och stöder just denna organisation.