• Anonym

Vilken utbildning behövs för att jobba i butik som HM tex?

Eller behöver man kanske inte ens någon utbildning? Jag skulle vilja arbeta i butiker så som mataffär eller klädaffär. Tror det passar mig bra. Men det går inte om jag behöver studera..

• Svar på tråden Vilken utbildning behövs för att jobba i butik som HM tex?
  • Anonym

Ne du behöver nog inte studera, men det är ju alltid ett plus om man har tidigare erfarenheter inom service yrket

• Eisa

Läkarexamen är inte ett minus.

• Anonym (Tur)

Du behöver ingen utbildning - bara en massa tur och kontakter

Vet att det finns KY-utbildningar till t ex butikschef, men det känns ju rätt bortkastat om du "bara" vill "jobba på golvet".

• Anonym

Okej det låter ju bra.

Tänkte söka runt lite överallt nu.. tror ni det är näst intill omöjligt nu när det är lågkonjuktur eller finns det en liten chans kanske? Vad ska man tänka på vid en intervju? Ska man ha med sig något?

• Smulu
    Anonym skrev 2009-12-15 16:59:47 följande:
    Okej det låter ju bra. Tänkte söka runt lite överallt nu.. tror ni det är näst intill omöjligt nu när det är lågkonjuktur eller finns det en liten chans kanske? Vad ska man tänka på vid en intervju? Ska man ha med sig något?
    Det finns alltid en chans.
  • Anonym

Ja, det finns definitivt en chans. Jag fick jobb i en affär (detaljhandel) *utan* kontakter, och arbetade upp mig till butikschef. =)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-15 16:59:47 följande:
    Okej det låter ju bra. Tänkte söka runt lite överallt nu.. tror ni det är näst intill omöjligt nu när det är lågkonjuktur eller finns det en liten chans kanske? Vad ska man tänka på vid en intervju? Ska man ha med sig något?
    Det är bra om du har med dig en ansökan och CV som du kan lämna på platserna där du söker. Det är lågkonjunktur men extrapersonal behövs alltid, kanske tom mer nu när företag inte vågar anställa. Och bara du kommer in någonstans så är det lättare att byta eller få en anställning senare.
    Lycka till.
  • vinterbarnet82

Jag önskar dig verkligen lycka till!
    Själv har jag sökt på sammanlagt ca 20 ställen här i stan och inte napp på ett enda ställe=( (jag har jobbar i butik förut men jag saknar kontakter) men än en gång LYCKA TILL!

Svar på tråden Vilken utbildning behövs för att jobba i butik som HM tex?