Vilken utbildning behövs för att jobba i butik som HM tex?
Eller behöver man kanske inte ens någon utbildning? Jag skulle vilja arbeta i butiker så som mataffär eller klädaffär. Tror det passar mig bra. Men det går inte om jag behöver studera..
Eller behöver man kanske inte ens någon utbildning? Jag skulle vilja arbeta i butiker så som mataffär eller klädaffär. Tror det passar mig bra. Men det går inte om jag behöver studera..
Ne du behöver nog inte studera, men det är ju alltid ett plus om man har tidigare erfarenheter inom service yrket
Läkarexamen är inte ett minus.
Du behöver ingen utbildning - bara en massa tur och kontakter
Vet att det finns KY-utbildningar till t ex butikschef, men det känns ju rätt bortkastat om du "bara" vill "jobba på golvet".
Okej det låter ju bra.
Tänkte söka runt lite överallt nu.. tror ni det är näst intill omöjligt nu när det är lågkonjuktur eller finns det en liten chans kanske? Vad ska man tänka på vid en intervju? Ska man ha med sig något?
Ja, det finns definitivt en chans. Jag fick jobb i en affär (detaljhandel) *utan* kontakter, och arbetade upp mig till butikschef. =)
Jag önskar dig verkligen lycka till!
Själv har jag sökt på sammanlagt ca 20 ställen här i stan och inte napp på ett enda ställe=( (jag har jobbar i butik förut men jag saknar kontakter) men än en gång LYCKA TILL!