• Anna Panna

Irit

Tror nu att jag har fått min tredje irit, lagom till jul för andra gången....
    Ni som har erfarenhet - hur snabbt brukar ni få era symtom och hur snabbt brukar ni känna av kraftiga symtom. Jag ska söka läkare i morgon tänkte jag!!

• Svar på tråden Irit
  • Sajom

Usch, stackars dig. Tror det tog ett par dag från att ögat var irriterat till dess att det bröt ut båda gångerna. Andra gången hann jag på det (dag två) men första fången gick jag fyra dagar innan jag åkte till doktorn. Det var ingen höjdare. Tillbringade en hel helg i nersläckt lägenhet med en hemmagjort ögonlapp för att stå ut.
    Ju snabbare man får behandling desto bättre.

• Anna Panna

Var idag hos ögonläkare och fick insatt behandling, jag var ute i mycket god tid och det känns skönt. Nu gäller det bara att stå ut med den stora pupillen några dagar....

• Sajom

Skönt. Det är fördelen med att ha haft det förrut. Man fattar på en gång vad det handlar om. Sen får man stå ut med att man ser lite skoj ut ett tag.

• Anna Panna

Det är inga problem med att se lite skoj ut några dagar - värre tycker jag det är med att det är svårt att fokusera blicken, jobbar som läkarsekreterare och har svårt att arbeta vid datorn.......

Svar på tråden Irit