• Smillas

v 31 Hur mår du??

Hej jag är i v 31 och skulle tycka det var roligt att höra hur ni andra mår. Har ni fått mjölk? Har magen sjunkit? har ni mycket sammandragningar/förvärkar? Jobbar ni? Och andra saker som hör graviditeten till.

Jag mår bra, har lite problem med att jag är ganska dålig i magen, får kraftiga sammandragningar när jag stressar eller anstränger mig mycket fysiskt, har varit sjukskriven en vecka just för det. Har vissa nätter haft svårt att sova, vaknar ofta mellan 01-03 och kan inte somna om. Börjar känna att mjölk är på g. Jag har haft svamp men behandlat mot det och nu är det ju helt underbart på den fronten. Jag har lite ont i ryggen mellan varven men i det stora hela så tror jag att jag har en ganska normal graviditet med jämna plågor.

Hur mår du?

• Svar på tråden v 31 Hur mår du??
  • gummannr1

Jag är oxå i v. 31 eller 30+4.
    Jag mår rätt bra. har lite foglossning. vissa dagar är det fruktansvårt o vissa okej. har inte haft det dom andra två gångerna.
    känner mig lite yr o illamående när jag står upp ett tag....tror det är bebis som trycker nånstans men jag vet inte.
    har lite svårt att sova på natten eftersom jag är varm o inte hittar nån bra ställning att ligga i....går upp o kissar ca 2 grr/natt....
    längtar efter bebis....massor!

När har du datum?

• Emmi89

31+0 här!
    Mår jättebra, börjar bli lite tröttare igen bara.
    Har inte känt av några sammandragningar/förvärkar, har inte haft något problem med foglossning, har inte mått illa under hela graviditeten..
    Börjar bli lite knepigt att sova, magen börjar bli ganska stor..
    Har faktiskt blivit lite mindre kissnödig, nu kan jag nästan sova en hel natt.
    Eller så har jag bara börjat vänja mig :D

• Emelie1988

jag är i v 30 o jag mår bra föruton att jag har sån grym foglossning, sover dåligt på natten bebiosen har en viss punkt han sparka på hela tiden så man e rätt öm där

• Smillas
    gummannr1 skrev 2009-12-16 15:15:37 följande:
    Jag är oxå i v. 31 eller 30+4. Jag mår rätt bra. har lite foglossning. vissa dagar är det fruktansvårt o vissa okej. har inte haft det dom andra två gångerna. känner mig lite yr o illamående när jag står upp ett tag....tror det är bebis som trycker nånstans men jag vet inte. har lite svårt att sova på natten eftersom jag är varm o inte hittar nån bra ställning att ligga i....går upp o kissar ca 2 grr/natt.... längtar efter bebis....massor! När har du datum?
    Jag har BF 22 februari. Jag är oxå tokvarm på nätterna, sovar med öppet fönster och utan täcke :) Jag kissar nog 5-6 ggr per natt. Idag har jag haft ont i lederna, mest i fingrarna. Olustigt.
  • Nim

Min tredje och jag maste saga det ar skillnad den har gangen... haft bra, latta graviditeter innan men den har kanns lite tung... men kanns anda positivt och jag ar glad, men det AR jobbigt!

Har foglossning, ischias och fatt brack pa bada sidorna!! Och har precis upptackt vad jag tror ar aderbrack i underlivet... sa inget som ar farligt, och det far man ju va glad for, utan bara jobbiga saker.

Jobbar fortfarande och far definitivt mer sammandragningar nar jag stressar. Eller julklappshandlar!

Men SA mysigt att kanna bebisen flippa runt dar inne :)

• Smillas
    Nim skrev 2009-12-16 18:50:29 följande:
    Min tredje och jag maste saga det ar skillnad den har gangen... haft bra, latta graviditeter innan men den har kanns lite tung... men kanns anda positivt och jag ar glad, men det AR jobbigt! Har foglossning, ischias och fatt brack pa bada sidorna!! Och har precis upptackt vad jag tror ar aderbrack i underlivet... sa inget som ar farligt, och det far man ju va glad for, utan bara jobbiga saker. Jobbar fortfarande och far definitivt mer sammandragningar nar jag stressar. Eller julklappshandlar! Men SA mysigt att kanna bebisen flippa runt dar inne :)
    ja visst är det mysigt att känna lilla bebisen, något man kommer sakna sen :) Börjar bli tröttare igen... men nu jobbar jag två dagar till sen är det havandeskap i två månader :)
  • 4blommor

vecka 31+5 idag... Värk i rygg o hade små sammandragningar. Var inne på undersökning i eftermiddags men det konstaterades inget alarmerande =) förutom att jag har överrörliga leder o detta gör att jag lätt får ont i ryggen..

• AannaH

Hej..är i v 31+1 har haft foglossning sen v 19 o varit sjukskriven sen dess. Sista sjukskrivningsdagen idag. Hp börja i morgon. Sover jättedåligt på natten då jag har halsbränna o sura uppstötningar..gå upp o kissa flera gånger per natt. Har mina 2 tidigare grav mått bra. Men denna gången känns som jag fått allt*suck* Jobbigt när man inte kan röra sig som man vill.  Hua vad gnälligt det blev men känns bara jobbigt att vara gravid just nu..vill att bebis ska komma fast klart få gärna vänta till åtminstone januari

Robin -97 Nemo -05 BF-100215
Svar på tråden v 31 Hur mår du??