• Anonym (Grannen)

Smygförälskad i min granne, vad ska man göra?

Jag tror jag börjar bli sådär småförälskad, vet inte vad jag ska göra.
    Jag känner honom så är inte kär men bara det gnistrar mellan oss.
    Vi möts i hissen ibland pratar alltid lite smått

Första gången jag verkligen ens började tänka de tankarna var när han skulle tvätta och trodde att han inte skulle kunna vara uppe så sent, det var en lördag. Å att han hade något att skylla på varför han inte skulle ut å festa.
    Vet att det låter töntigt men jag är mamma och vill verkligen inte ha en kille som hänger på krogen varje helg.
    Han växte ännu mer i mina ögon när jag märkte att han var helgpappa.
    Men jag har ingen anning om hur jag ska våga flörta eller prata med honom på riktigt. Han är så fin å verkar så underbar.

Snälla kan ni ge mej tips på hur jag ska fånga hans uppmärksamhet?
    Vad man ska säga?

• Svar på tråden Smygförälskad i min granne, vad ska man göra?
  • Anonym (Beatrice)

Om ni redan pratar så ju det steget taget =)
    Bjud hem honom på fika! Behöver inte vara några krusiduller alls, en kopp kaffe/te och lite enkelt fikabröd.
    Eller om ni har barn i samma ålder, föreslå en "playdate" när hans barn är hos honom.

• Parenthood

Bjud in honom på ett glas vin och lite ölkorv, ni är ju grannar for heaven sake.
    I morrn bitti kanske ni är grannar och lite till :)

• Anonym (Grannen)

Anonym (Beatrice) skrev 2009-12-15 22:23:08 följande:

Om ni redan pratar så ju det steget taget =)Bjud hem honom på fika! Behöver inte vara några krusiduller alls, en kopp kaffe/te och lite enkelt fikabröd.Eller om ni har barn i samma ålder, föreslå en "playdate" när hans barn är hos honom.
    Nja inte riktigt samma ålder på barnen, tror nog att det är just pga mitt barn jag inte riktigt vågar bjuda hem heller. Mitt barn är ca 6 mån hans kanske 1,5 år så inte alls samma ålder och tror inte dom kan leka så bra heller...
    Men kan man verkligen bjuda på fika? Jag har liksom bara träffat honom kanske 10 ggr i hissen så vi pratat.
  • Love74

Vad spännande! {#lang_emotions_smile} Som de andra säger, bjud in honom på fika eller ett glas vin... Lycka till!

♥ Felix 051105 ♥ ♥ BF 100321 ♥
  • Anonym (Grannen)

Men vad säger jag, hur lyckas jag bjuda in honom på fika.
    Vet ju inte ens om han är singel :-S

• Anonym (Beatrice)

Anonym (Grannen) skrev 2009-12-15 22:26:39 följande:

Anonym (Beatrice) skrev 2009-12-15 22:23:08 följande: Nja inte riktigt samma ålder på barnen, tror nog att det är just pga mitt barn jag inte riktigt vågar bjuda hem heller. Mitt barn är ca 6 mån hans kanske 1,5 år så inte alls samma ålder och tror inte dom kan leka så bra heller... Men kan man verkligen bjuda på fika? Jag har liksom bara träffat honom kanske 10 ggr i hissen så vi pratat.
    Om du gör det lite lagom nonchalant kanske ;)
    Som typ när han tvättade, då hade du kunnat bjuda in honom medan maskinen körde. Då hade det blivit en naturlig "sluttid" om det hade blivit obekvämt och hade det varit tillräckligt trevligt hade det kanske blivit en till gång...
  • Anonym (Grannen)

Anonym (Beatrice) skrev 2009-12-15 22:35:59 följande:

Anonym (Grannen) skrev 2009-12-15 22:26:39 följande:
    Om du gör det lite lagom nonchalant kanske ;)Som typ när han tvättade, då hade du kunnat bjuda in honom medan maskinen körde. Då hade det blivit en naturlig "sluttid" om det hade blivit obekvämt och hade det varit tillräckligt trevligt hade det kanske blivit en till gång...
    Mmm gärna
    Men min bäbis somnar oftas inte innan 22 och sista tvättiden slutar vid 23.
    Men ska göra det nästa gång han klagar
    Något annat förslag?
  • Parenthood

> Men vad säger jag, hur lyckas jag bjuda in honom på fika.

Så här gör man

1. Lyfter sitt arsle ur soffan
    2. Går till sin dörr
    3. Öppnar
    4. Kliver ut i trapphuset
    5. Går till hans dörr
    6. Lyfter armen
    7. Sträcker på pekfingret
    8. Pressar pekfingret på dörrklockan så det ringer
    9. Väntar.
    10. Tar ett djupt andetag
    11. Släpper ut hälften av luften
    12. Väntar till dörren öppnas
    13. Väntar en kort sekund till
    14. Säger Hej
    15. Väntar på ett förvånat hej.
    16. Säger -Jag hade tänkt be om lite socker, men egentligen undrar jag om du har lust att komma över på ett glas vin.
    17 Om han säger ja får du lösa resten själv
    18, Om han säger nej vill det till att han har en bra ursäkt
    19 Då säger du -Ok, en annan kväll kanske.
    20 Om han då inte säger ja eller i alla fall kanske det, så har i alla fall inte du gjort bort dig

Skulle han säga att han inte är singel kan du alltid replikera -Vilken lycklig tjej, hejhej

Lycka till

• Parenthood

Kom ihåg:

Rädda flickor får inte kyssa vackra pojkar!

Se så, gå nu över och ring på dörren och be om det där sock...

• Anonym (Grannen)
    Parenthood skrev 2009-12-15 22:43:55 följande:
    Kom ihåg:Rädda flickor får inte kyssa vackra pojkar!Se så, gå nu över och ring på dörren och be om det där sock...
    Allt bra utom att jag inte vet hans namn eller vilken dörr han bor i.
    Har dragit ner det från fyra alternativ till bara två. Men av dom har jag ingen anning om.

Ska fråga honom om jag träffar honom igen men är så rädd...
  • Anonym (Grannen)

Hihi, låter spännande! Jag hade en romans med en granne en gång...började på samma sätt som du beskriver...lite prat, träffas i trapphuset mm.
    Jag gjorde helt sonika så att jag bad honom om hjälp med att sätta upp någonting där hemma, något stort och tungt, eller något som skulle borras. Som tack för hjälpen ställde jag en flaska vin utanför hans dörr, (ringde på, men han var inte hemma) och sen föll det sig naturlig att han frågade om jag inte ville följa med in och ta en slurk av vinet själv...
    Ja, på den vägen var det Blev ingen lång romans, men kul var det!

Lycka till!

Svar på tråden Smygförälskad i min granne, vad ska man göra?