• luddigamaskrosen

Snabblagat kassler recept?

Idag har vi en bilfärd på flera timmar framför oss men innan vi åker ska vi ju hinna äta mat lite snabbt. Och för att vi inte ska bli allt för sena iväg så skulle jag vilja ha lite tips på nåt snabblagat, billig och inte allt för komplicerat recept på kassler (som är det enda tinade hemma just nu).

Tips någon?

• Svar på tråden Snabblagat kassler recept?
  • Lola Jämtland

Koka ris, stek kassler, gör en sås(tex bearnaisesås på pulver).

• Mamma Ia

Koka ris och lägg i botten på en smord ugnsfast form. Skiva kasslern och lägg ovanpå riset. Gör sedan en (eller två) påsar med bearnaisesås enligt föreskrifterna på paketen. Häll såsen över kasslern och gratinera i ugnen ca 10-15 min. Klart !

• luddigamaskrosen

Men sånt brukar jag göra...är ute efter nåt annorlunda då jag inte alls är sugen på det idag...fler tips?

• Lola Jämtland

Woka grönsaker(färdig påse), strimla ner kassler, på med kryddor o soja. Servera med ris.

• Cece2

Stek kassler och paprika eller nån annan grönsak osså bara koka upp med nån smaklagd creme fraiche, chili brukar jag ta. Jättegod och superenkelkasslergryta!!!!

• Elsis

Gjorde en jättesnabb kasslerrätt i veckan.

Kasslerskivor med ett tunt lager fransk senap, några basilikablad, en tomatskiva och en tjock skiva mozzarellaost på. lägg i en ugnsfast form. I ugnen, 225 grader, ca 10-15 min, tills osten fått finfärg.
    Jag hade pasta till

• Mamma Ia

Ah, då har jag ett annat recept som är jättegott. Men det beror ju sig på om du har ingredienserna hemma...

Kassler med chilitäcke, 4 port

ca 500 g kassler i skivor
    1 burk grön chili
    1 påse Cheddar dip
    3 dl mjölk
    1 burk tacosås
    ca 1 dl riven ost

- Lägg kasslerskivorna i en smord ugnsfast form.
    - Vispa ner cheddardip i mjöken. Koka upp under omrörning. Blanda ner tacosås och grön chili.
    - Häll såsen över kasslern.
    - Strö över riven ost och gratinera i ugn på 225 grader i 15 minuter.

• luddigamaskrosen

Det wokade tror jag blir mums...kör nog på det! Tack så mycket...Dom andra recepten lägger jag i receptlådan

• Jennie Brunflo

Skiva kassler tunt...lägg en ananaskiva + 1 ostskiva + lite pizzakrydda mellan varje skiva.
    Lägg några ostskivor uppepå härligheten...skjuts in i ugnen en kvart.

Servera med ris.

• luddigamaskrosen

Mamma la...du kan inte skicka den till mig i min inkorg? Jag måste nämligen kila nu... Skulle vara jätte gulligt!

• LindizJ

stek kassler i en stekpanna. ställ undan och gör dragonsås i stekpannan, med lök matlagningsgrädde, cider, tomatpuré salt och svartpeppar och dragon....
    häll såsen över kasslern, servera med ris...

• Glad och Gravid

att bara steka kasler med grädde och färska champinjoner och mycke krydda till med mos e jäkligt gott och snabbt gjort! :)

• Knytets

hemma hos mina föräldrar brukade vi ibland steka kassler med lite ost på och sedan med potatis till.....sen kan man ju ta nån sås till....(det lättaste är att ta vitlökssås-färdig på flaska).....=) de e mums

Svar på tråden Snabblagat kassler recept?