• silverhjärta

Är det helt ute med duschkabin?

Vi håller på och renoverar vår gård och vi har bestämt att vi vill ha en duschkabin i badrummet. När vi säger det till rörmokarna så blir de förvånade. Är det så ovanligt nu för tiden med duschkabin? Vi tycker det verkar praktiskt.

• Svar på tråden Är det helt ute med duschkabin?
  • Cia o krabaten

Menar du sån med fast botten på?
    Ja, det är ganska ute
    Men en vanlig dusch med fasta väggar och dörr är väl vad de flesta har med badrumsgolvet som golv.

• MrsQ

Jag skulle själv inte välja en kabin då det blir så mycket ställen skiten får plats!
    Mycket finar o renligare o skönare med en helkaklad dusch eller liknande

• Parniara

Håller inte med!!! Har precis renoverat badrum och varit runt i alla badbutiker och kataloger. Det är ju bara duschkabiner nu...tokinne! De har bara hottat upp dem och kallar dem för steamer

• silverhjärta

Jag förstår. Men vi resonerar som så att när man känner att kabinen har gjort sitt så sätter man in en ny. Men det är svårare med kakel och klinker. Även om man städar noga så tycker jag mig se hos folk att kakel, klinker och främst fogarna blir ofräscha efter ett tag. Med en kabin sliter du bara på kabinen.

• Snelson

Vi har duschkabin och det är mycket svårare att rensa avloppet i den än vad det är i en vanlig dusch där man bara tar upp "filtret". Vi måste flytta ut hela kabinen för att kunna rensa vid golvet. Jag skulle aldrig fixa det. (vi hyr ett hus nu så vi kan inte välja.)

• Parniara

Nu finns det ju snygga moderna kabiner där baljan bara bygger några cm och är helt i glas...så det är inget problem att hitta snygga och praktiska kabiner med eller utan massage...men det kostar

• Stårschan

Jag skulle inte vilja ha en duschkabin för att jag tycker att de är så klaustrofobiska, och då är jag ändå relativt liten och nätt. Jag kan tänka mig att det är fler som tycker det, och att det är därför de har blivit ovanligare. Fasta duschväggar känns betydligt smidigare.

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • Emster

Vi har en duschkabin som är jättepraktisk eftersom den har 2 decimeter djup balja i botten, vilket är utmärkt för vår dotter att bada i! Den har fungerat som barnbadkar ända sedan hon föddes. Den är även utmärkt för fotbad och blötläggning av tvätt.

Tyvärr börjar den bli sliten och ful så vi har letat efter en ny, men det verkar som sagt vara antingen duschväggar eller värsta lyxiga steamerduscharna som gäller. Dessutom är baljorna så grunda i alla duschkabiner jag har hittat. Så jag efterlyser också en praktisk duschkabin!

Svar på tråden Är det helt ute med duschkabin?