• Pyresson

Varma,vattentäta vinterskor till 2 åring?

Köpte röda vinterskor från Vincent i skinn med lammull i,visst är dom varma,men dom är ju alldeles för låga för hög snö och inte vattentäta..sen har hon Vincent fodrade allväders stövlar men är rädd att dom blir för kalla..

vilka andra bra vinterskor finns...gore tesx viking är dom bra och tillräckligt varma för minus grader?

• Svar på tråden Varma,vattentäta vinterskor till 2 åring?
  • Noddan

Jag har vincent skol till båda mina grabbar. Sitter inte overallens mederkant fast runt skon med en snodd under skon? Så är det för min yngsta och det går bra.

Hade Goretex Viking förra året till min äldsta, finns de i så små storlekar? Dessutom är de dyrare än vincent uptäckte jag för en månad sedan.

Hoppas att du hittar något.

• Pyresson

jo,jag sätter alltid snodden under skon,men tror inte dagis personalen gör det. hr kostar gore tex viking och vincent skorna lika mycket..men känns ju dumt att köpa nya igen. gore tex finns från storlek 22 här tror jag

• Pyresson

tack MRsQ,ska kika på brandos hemsida,veerkar finnas rejäla doningar där:)

• AnniPanni

viking viking i viking igen

Bästa skorna som finns. Skönt varma (glöm inte ha ullsockor i bara) och vattentäta. Jag brukar hjälpa till lite extra genom att impregnera de men vi bor i sthlm där det mest är blask jämnt o stooooora fina vattenpölar

Vi har viking till alla tre barnen o köper inga andra vinterskor.

• Stjärnstoft

I år tänkte jag skippa Kavat för att vi inte alls varit nöjda med deras kängor.
    Men så ramlade jag över deras Kavatstövlar i ngt termomaterial med lös innersko. De är superbra. Lätta att ta på, inte för tunga, sonen älskar dem och är jättevarm om tassarna. Sonen är tre förresten.

• MrsQ
    Pyresson skrev 2009-12-16 08:31:37 följande:
    tack MRsQ,ska kika på brandos hemsida,veerkar finnas rejäla doningar där:)
    Sorel finns på de flesta ställen. Så de är inte svåra o få tag på
  • Tessaa89

det finns varmfodrade gummistövlar :)

• AnniPanni
    Tessaa89 skrev 2009-12-16 08:35:01 följande:
    det finns varmfodrade gummistövlar :)
    jepp men glöm inte att små fötter oftast faktiskt är varma men kyls ner pga att skon inte andas. Viktigt med skor som andas helt enkelt för att de inte ska bli iskalla efter ett par timmar utomhus.

Fodrade gummitövlar är ju helt ok så men rekomederas de inte egentligen, absolut inte dessa 150krs blastbalor från skopunkten. Vi har vikings allvädersstövlar också och de är helt ok.
  • MrsQ

Viking är faktiskt en sko som jag tror är jättebra oxå

Har aldrig prövat då jag fasnat för Sorel

• April Mamma

Goretex Viking har sonen. Hans fötter är varma o torra ef en dag på dagis (utedagis..)

• linjes

Kouma..stavning? är bra varma vattentäta skor

• AnniPanni

viking, sorel och kuoma tror jag är kanon skor alla tre - de är ganska likvärdiga.

Kavat och Pax som ligger i ungefär samma prisklass har jag väldigt dålig erfarenhet av tyvärr. De har varit iskalla, läckt, gått sönder i sulan (spruckit!).
    Everest köpte vi som extra sko förra året o de var faktiskt helt ok till 7åringen.

• Nalle Puh73
    linjes skrev 2009-12-16 09:02:10 följande:
    Kouma..stavning? är bra varma vattentäta skor
    Kouma är inte vattentäta. Man är dyngsur om fötterna så fort det slaskar lite eller om man inte borstar bort snön innan man går in och det får tina på skon.
    Varma kan man ju också diskutera. Här är/var tårna iskalla på båda pojkarna trots dubbla ullsockar och knappt minusgrader ute men jag kanske har ovanliga barn.
    Jag gillar Viking även Ecco har funkat bra men Viking är klart bäst av dom vi provat.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • game set match

Prata med dagispersonalen, det är det enklaste. Och jag har svårt att tro att dagispersonal inte sätter snodd under om det finns - de vill nog inte ha blöta barn när de kommer in.

• Dr Mupp

Viking, är det bästa vi testat. Varma, vattentäta och andas. Kan inte bli bättre.

Svar på tråden Varma,vattentäta vinterskor till 2 åring?