• tjejk

Gore-tex kängor Viking el Ecco

Är det någon som testat vinterkängorna från Viking och Ecco?
    Är de värda det priset?
    Höll de värmen osv
    Jag blir jätteglad om ni delar med er av era erfarenheter. Dottern behöver verkligen ett par nu i snön.

• Svar på tråden Gore-tex kängor Viking el Ecco
  • The Black Lady

Viking är överlägset bäst enligt mig! Sonen har aldrig kalla fötter

• Kakan83

Jag har provat båda och enligt mig är Ecco klart bäst. Håller värmen, håller tätt och är en mycket lätt sko att gå i för små "klumpiga" fötter.

• cicci85

Jag har inte provat dem till barnen men har själv ett par Viking-kängor som jag älskar! Blir aldrig blöta och håller värmen jättebra, man behöver bara tunna strumpor även om det är -20! Nästa år blir det nog Viking till mina barn.

• AnniPanni

vi kör bara viking

Ecco är ju lite smalare i de flesta modellerna så har man ett barn med en smal fot så kan ecco sitta bättre.

Men de är båda så värda sitt pris. Inga blöta eller kalla fötter oavsett väder

• Avelyn

Dottern har ett par viking Goretex. Hon fryser i dem, men med extra sula och strumpa i blir det fint. I går hade hon inga tjocka strumpor i skorna under luciafirande utomhus ( enbart vanliga strumpor ) . Hon var jättekall om fötterna efteråt och temperaturen låg på noll.

• AnniPanni
    Avelyn skrev 2009-12-16 12:17:16 följande:
    Dottern har ett par viking Goretex. Hon fryser i dem, men med extra sula och strumpa i blir det fint. I går hade hon inga tjocka strumpor i skorna under luciafirande utomhus ( enbart vanliga strumpor ) . Hon var jättekall om fötterna efteråt och temperaturen låg på noll.
    ullstrumpor, ullstrumpor o ullstrumpor

Vanliga bomullsstrumpor kyler små barn fötter (o vuxna med). Har man skor som andas ska man bara använda ullstrumpor i.
  • minimou

Min flicka har ecco.Än så länge är vi jättenöjda. Varma och torra fötter.

• tjejk

Det blev förhinder så vi ska kolla på skor imorgon.
    Får ta och kolla på Ecco också eftersom ni verkar nöjda, de är dessutom lite billigare.

Ullstrumpor, kanske ska investera i det också, jag är nästa alltid kall om fötterna.

Tack för alla svar

• AnniPanni
    tjejk skrev 2009-12-16 14:11:12 följande:
    Det blev förhinder så vi ska kolla på skor imorgon.Får ta och kolla på Ecco också eftersom ni verkar nöjda, de är dessutom lite billigare.Ullstrumpor, kanske ska investera i det också, jag är nästa alltid kall om fötterna.Tack för alla svar
    ecco o viking kostar ungefär lika. Finns ju flera olika modeller också Viking play vet jag är lite billigare än de vi har (toatglömt bort vad de heter) ca 650 kanske
  • SanTan

Vi har haft både viking och Ecco. Båda är bra, håller foten torr och varm. Men jag tycker att Viking-kängan är lite hård och otymplig, därför blev det Ecco.

Men som någon annan sa, HA RÄTT SOCKAR I SKORNA!

Ullsockar eller andra BRA sockar anpassade för GoreTex skor. Detta är jätteviktigt!

Bomull är värdelöst!

Det är också bra om man får plats med en folie eller fleeze sula i skorna, då blir dom varmare!

Vi körde på Eccos känga med den tjockaste sulan! Jag inbillar mig att ju tjockare sulan är destom varmare blir skon! Det kyler ju underifrån!

• SanTan

PS - Väl värt pengarna. Satsa på bra, varma och torra skor så får du glada barn!

• Dr Mupp

Viking är bästa skorna vi testat. Våra bredfotade barn kan inte ha ecco.

Viktigt att ha ullstrumpor i.

använder förövrigt själv Viking play vinterskor i strl 39 (finns upp till strl 41 som maken har) och de är kanonbra. Varma och gosiga utan att bli svettiga.

• sarsparis

De viking skor vi köpte var billigare än ecco......

Tycker du ska gå efter vilken sko som passar ditt barn bäst. Ecco är ju lite smalare och viking bredare. min son fick inte ned foten i ecco. så valet var solklart i vårat fall. vår son har alltid varit torr och varm om foten, vi bor på västkusten där det är blött och rått.

• Sötnosarna

Nu har jag visserligen vuxenvarianten, men jag tycker att mina gore-tex ecco vinterkängor är superbra. man blir inte blöt och man är verkligen torr om fötterna.

• Elfva

priset är ungefär detsamma
    vi har kört ecco förut men i år gått över till viking. Är supernöjd med viking! (även om ecco också var toppen) Vi kör inte vikings kängor utan de där viking goretex stövlar!

Båda är varma tycker jag...

Svar på tråden Gore-tex kängor Viking el Ecco