Kan man måla om en "lack" möbel?
Kan man måla om en "lack" möbel från ikea? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00045560
Såg i en blogg att en tjej hade gjort det, och det såg superfint ut. Men han färgen verkligen fästa på en sån yta?
Kan man måla om en "lack" möbel från ikea? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00045560
Såg i en blogg att en tjej hade gjort det, och det såg superfint ut. Men han färgen verkligen fästa på en sån yta?
Borde gå att rugga upp ytan lite, använda fästfärg och sen den färg man vill ha. Kanske spraymåla?
Ja det funkar utan att slipa också. Det har vi gjort. Vi har målat om två st Billy bokhyllor i bok till vitt. Superfint blev det. Hade inte så mycket pengar då heller så vi köpte färg på rusta och lidl när dom sålde färg och det blev jättebra.
Jag är långt ifrån expert på målning men jag skulle tro att det går bra om man ruggar ytan och tvättar med målartvätt. Vilken kulör ska du ha? *nyfiken* Den finns ju i så många Fråga i en måleributik vilken färg du ska använda!
Det låter lovande.
Vi ska köpa ny soffa, Så då hade vi velat ha ett vitt bord till. Och nu är det ekfaner.
Ska nog ta och prova faktiskt. Kostar ju inte mycket att köpa nytt om det blir misslyckat
Kan man måla om en "lack" möbel?
Varför är den lack? Har den fått stå på ett tråkigt ställe?
(hehe, förlåt, jag bara skojar!)
ha ha, den var lite skoj faktiskt