• Barbaskön

Hur ska overall sitta / hur hittar man rätt storlek?

Har varit iväg och skulle handla vinteroverall till min tjej som är 14 månader. Hon har idag storlek 80. När vi provade på polarn o pyret så sa expiditen att man skulle kunna ta ett rejält tag i grenen med hela handen när overallen är på, vi hamna på storlek 92. kan detta vara vettigt?

hur kör ni?

• Svar på tråden Hur ska overall sitta / hur hittar man rätt storlek?
  • Våra Liv

tycker ng det låter vettigt med taget i grenen, sen är ju vissa mäörken mindre i storlekarna, och vet inte hur stor din dotter är, min son är snart 2 år o har 92

• Rabbit

Visst är det svårt med storlekar!!!

Min dotter är 20 månader och skulle också ha 92 enligt personalen vi rådfrågade på PoP. Hon har stl 86 nu. Stl 92 var jättestort på henne nu, men hon ska ju kunna ha overallen hela vintern.

Låter ju lite konstigt att ett barn som är halvår yngre blivit rekommenderat samma storlek. Vi kanske borde ha stl 98 för att overallen ska räcka hela vintern då.

Det är ju dyra grejer, man vill ju inte bli tvungen att köpa en overall till i januari liksom...

• Loppan79

Overallen ska vara ca 5 cm för lång i benen när du köper den och du ska kunna ta "en näve" tyg i baken.

Jag vet inte hur PoP:s overaller är i storlekarna men jag tycker det låter mycket att gå upp två storlekar i storlek.

• Barbaskön

Rabbit: Håller med dig, hon är ju ett halvår yngre och ska ha samma storlek som er dotter. Nu är min tjej rätt lång och är redan 80 cm. Vet inte hur fort de växer på vintern, de brukar ju växa mer på sommaren........

oj oj oj vad jag är fundersam, hon ser ju lika bred som lång ut med overall 92 på.
    Det kanske blir så att jag måste köra 86 på "för vintern" och 92 på "sen vintern"?

92 är jättelånga ben och det kan ju inte vara bra om hon ska "kliva på dem" då går de ju sönder och lätt blir blöta.

Svar på tråden Hur ska overall sitta / hur hittar man rätt storlek?