• kikky

Tropical Island

Hej alla glada!
    Funderar på att resa till Tropical Island under sportlovet (2-3 dagar) och undrar över några saker. Ville först köpa all-inclusive, men det blir svin dyrt (nästan 15.000kr för 2 vuxna och 2 barn i lodge)...så funderade att bara ta övernattning med frukost och betala resten (och försöka ta med några saker...även om det är inte tillåtet).

Är det ngn som har varit där och kan berätta hur dyrt är att äta ? Eller andra tips och råd?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Tropical Island
  • Cinnamon girl

Jag har varit där i augusti. Att betala så mycket som du uppger skulle jag aldrig göra. Vad är det som ingår i ditt pris?

Jag övernattade och åt allt på plats.

Och ta absolut inget med dig. Du förstör för alla. Dessutom åker du säkert dit på det då de har stenkoll på gästerna.

• kikky

Du menar att man kan inte ha med sig åtminstone salta pinnar eller kanelsnäckor ?

• Dixie
    kikky skrev 2009-12-16 17:44:19 följande:
    Hej alla glada! Funderar på att resa till Tropical Island under sportlovet (2-3 dagar) och undrar över några saker. Ville först köpa all-inclusive, men det blir svin dyrt (nästan 15.000kr för 2 vuxna och 2 barn i lodge)...så funderade att bara ta övernattning med frukost och betala resten (och försöka ta med några saker...även om det är inte tillåtet). Är det ngn som har varit där och kan berätta hur dyrt är att äta ? Eller andra tips och råd? Tack på förhand.
    kostar det 15 ooo? då kan ni ju lika bra åka till Kanarieöarna (nästan i alla fall.......)
  • Cinnamon girl
    kikky skrev 2009-12-17 14:51:31 följande:
    Du menar att man kan inte ha med sig åtminstone salta pinnar eller kanelsnäckor ?
    Ja det menar jag! Man ska inte äta var som helst heller i badhuset. Förresten inser du inte det komiska i att äta salta pinnar insmugglade i väskan och betala dyrt för resten?

Betala och ät på plats och njut av att slippa koka till dina barn. Maten är inte så dyr i alla fall. Sen har du inga pengar med dig i badhuset utan du betalar med armbandet som läses av. Armbandet betalas sedan vid avfärd.

Och ni kan välja att tälta i badhuset för att få ner boendekostnaden. Du bor alltså i deras egna tält med madrasser och lakan. På sandstranden inte långt från barnens lekavdelning.
Svar på tråden Tropical Island