• Svar på tråden Någon som har Timberland Mukluk stövlar?
  • Josefinan86

Jag har precis ett par såna vita och de är supervarma. Har aldrig frusit i dem iallafall och så är det jättebra räfflad gummisula på dem så det är nästintill omöjligt att halka med dem. Det enda minuset med dem är att de kan kännas lite klumpiga annars är de kanon när det är så här ute!

• Callina

Jag köpte ett par i torsdags, hur sköna som helst, jag är supernöjd!

• nyfikengrön

Vill också ha sådana, så dyra bara

Sen såg jag att de utgått när jag kollade länken i TS.

• nyfikengrön

Vill också ha sådana, så dyra bara

Sen såg jag att de utgått när jag kollade länken i TS.

• Callina

Fast dom finns i butik också. Åtminstone i Stockholm, Timberland har två butiker, en inne i stan och en i Täby Centrum. Dom har väl även egna webshoppar. Nu när det blivit ännu kallare än dom helt gudomliga.

• nyfikengrön
    Callina skrev 2009-12-30 17:35:59 följande:
    Fast dom finns i butik också. Åtminstone i Stockholm, Timberland har två butiker, en inne i stan och en i Täby Centrum. Dom har väl även egna webshoppar. Nu när det blivit ännu kallare än dom helt gudomliga.
    Är de riktigt varma?? och  hur är de i storlek då??
    Pratade med dem i Timberland butiken på sergelgatan och de hade sådana inne. De vore perfekt till mig om de är varma, jag är sååå frusen om fötterna ju. Jag har normalt 38-39 i stl är de "normala" i storlek??

Trist att de är lite dyrare i affären än de var hos brandos.se bara men men. Ska se om jag hinner in o kolla på dem imorgon mellan 10-14.
  • Callina

Jag tycker dom känns väldigt normala i storlek. Jag har köpt mina i mörkbrunt skinn. Egentligen ville jag ha vita, dom är såå snygga men jag tänkte praktiskt. Det finns ju även mocca. Ja dom är varma, riktigt varma. Jag hade mina när jag gick ut med hunden när det bara var 2 minusgrader och då när jag promenerade raskt blev jag alldeles för varm om fötterna så det måste vara kallare när man använder dom. Jag är rätt frusen av mig. Dom är dyra men det känns som man kommer kunna ha dom många år innan dom är utslitna. Dom kan kännas lite klumpiga kanske, det är ju tjocka sulor men det är det värt tycker jag. Jag har också 38-39 i storlek, när jag köpte fanns det bara 39:or så jag har inte provat 38:orna men 39:orna kan jag ha med vanliga rätt tunna strumpor i men skulle även få plats med tex skidstrumpor i dom. Det kallaste jag nu har kunnat prova dom i är minus 14 grader och var ute och promenerade i tjugo minuter och jag frös inte ett dugg om fötterna.

• nyfikengrön

Låter som nåt för mina fötter det där, jag tokfryser om fötterna även inomhus ju. Vill kunna vara ute med dottern när det är kallt som det är nu utan att stå och frysa om fötterna. Då kan jag säkert ha 39 1/2 som fanns kvar i stl inne i stan. Man kanske kan ha en tjockare strumpa då också alt en liten sula i men jag får se när jag provar de imorgon. MÅSTE hinna in o prova dem o alt köpa i.m.

Vill ha de vita de är så himla snygga ju

• nyfikengrön

Har nu inskaffat ett par och jag ÄLSKAR  dem!!! Skulle kunna gå runt med dem hela tiden.

Valde mellan UGGS och dessa och insåg att dessa Mukluks nog är bättre ändå, UGGS kan ju lättare bli blöta, då står nog de här emot väta bättre, och kan användas även när det är slaskväder ute. Dyrt men bra köp ändå, fick ju 2 års garanti på skorna. Har aldrig varit med om garanti på skor och en så pass lång. Shit alltså

• Matilda 1

Hade dessa stövlar för ett par år sedan och kan verkligen rekommendera dem. De är jättesköna, varma och är super att gå i när det är halt ute. Jag brukade aldrig frysa och de var lätta att hålla snygga bara smörja in lite då och då. Nu använder jag inte dem längre för jag tycker de känns något omoderna ( har de vita ), men sköna.

• Callina
    nyfikengrön skrev 2010-01-02 00:22:21 följande:
    Har nu inskaffat ett par och jag ÄLSKAR  dem!!! Skulle kunna gå runt med dem hela tiden. Valde mellan UGGS och dessa och insåg att dessa Mukluks nog är bättre ändå, UGGS kan ju lättare bli blöta, då står nog de här emot väta bättre, och kan användas även när det är slaskväder ute. Dyrt men bra köp ändå, fick ju 2 års garanti på skorna. Har aldrig varit med om garanti på skor och en så pass lång. Shit alltså
    Grattis till köpet
  • Callina

Omoderna? Inte häromkring i alla fall, säljs många kopior/lookalikes i skobutikerna

• Cajline
    nyfikengrön skrev 2010-01-02 00:22:21 följande:
    Har nu inskaffat ett par och jag ÄLSKAR  dem!!! Skulle kunna gå runt med dem hela tiden. Valde mellan UGGS och dessa och insåg att dessa Mukluks nog är bättre ändå, UGGS kan ju lättare bli blöta, då står nog de här emot väta bättre, och kan användas även när det är slaskväder ute. Dyrt men bra köp ändå, fick ju 2 års garanti på skorna. Har aldrig varit med om garanti på skor och en så pass lång. Shit alltså
    Vart hittade du dom?
    Jag har sökt överallt efter dom, har plågat ut min lillasyster i stan i Stockholm men hon hittar ingenting :O
    Har du kanske numret till butiken på sergelgatan kvar? ;)

Tack på förhand!
  • SweetNilam

Får jag återuppliva tråden nu när det börjar bli dags att införskaffa vinterns varma kängor och dessa åter börjar finnas i butik?!

De krav jag har är att de ska vara varma, och det verkar ju dessa vara och att de skall vara täta. Jag vill ha dem när jag är ute och hoppar i snön, går i djupsnö på landet osv. Har inte barn, men har ändå samma krav. Vara ute och "leka" typ utan att det kommer snö i skorna! Och så får de ju gärna hålla ett tag..

Har tidigare varit trogen Ecco, men deras vinterskor har inte det jag vill ha. Dessa är ju framförallt höga. Så, vad säger ni, är de täta för all form av väta? 

• Johnnie 276

Bra återupplivning på bra skor. Jag har googlat runt för att se vem/vilka som har mukluk på nätet. Jag har hittat en webbutik som har både barn och dam mukluk. www.oki-doki.se barn mukluk kostar 999 kr och dam 1799 kr. Dem har en butik i Sigtuna.

Svar på tråden Någon som har Timberland Mukluk stövlar?