• Sally86

Någon med PCO som med positiva erfarenheter av Pergotime!!

Jag har nyligen fått veta att jag har PCO o ingen eller väldigt oregelbunden ägglossning. Vilket känns tungt nu när vi vill ha barn.....ska börja med Pergotime efter jul o hoppas så innerligt att det ska hjälpa oss!!! Någon som har positiva erfarenheter av pergotime?? o som kan dela med sig lite...behöver bli positiv!!

• Svar på tråden Någon med PCO som med positiva erfarenheter av Pergotime!!
  • Hannnisen

Vi fick en Son i juli 2008 som är gjort med hjälp av Pergotime. Första försöket :)

• jessipessi

jag fick en dotter i september -06 med hjälp av pergotime på 3:e försöket för mej krävdes 3 tabletter för att min Äl skulle komma i gång så på det första försöket med 3 piller så kom hon :) nu planerar jag andra...
    lycka till

• Pearl22

Min dotter föddes i slutet av december förra året, med andra ord snart 1 år sedan :) Hon blev till efter första kuren Pergotime. Hade försökt i 2 år innan, utan resultat, men på Pergotime blev jag gravid!!

Planerar också nästa nu, men antar att vi måste försöka själva ett tag först innan vi kan begära Pergotime igen....!?

• Ella1979

Ååå vad skönt att läsa era inlägg. Grattis till er alla:)..Ger mig lite hopp med.
    Jag ska också äta pergo (pga PCO), skulle börjat nu i dec, men det krockar med julen..så det blir att vänta till januari mensen.. Men det känns skönt att man är på g nu iaf:)

Lycka till Sally!!!

• Nennie
    Pearl22 skrev 2009-12-19 13:24:28 följande:
    Min dotter föddes i slutet av december förra året, med andra ord snart 1 år sedan :) Hon blev till efter första kuren Pergotime. Hade försökt i 2 år innan, utan resultat, men på Pergotime blev jag gravid!! Planerar också nästa nu, men antar att vi måste försöka själva ett tag först innan vi kan begära Pergotime igen....!?
    Tror inte ni behöver försöka utan pergo med tanke på att ni inte blivit gravida tidigare på egen hand :) Hoppas ni får hjälp snabbt iaf! :)
  • Pearl22
    Nennie skrev 2009-12-20 18:46:11 följande:
    Tror inte ni behöver försöka utan pergo med tanke på att ni inte blivit gravida tidigare på egen hand :) Hoppas ni får hjälp snabbt iaf! :)
    Jag vill gärna tro det, men förutsättningarna var annorlunda då vi fick förra gången också.. då hade jag gått ner närmare 20 kilo i vikt, vilket jag gått upp igen nu efter graviditeten... så jag kan tänka mig att de gärna vill att jag går ner igen innan jag får pergo...
  • MissLizard

Jag har glömt hur många pergo-kurer jag tog, vi höll på i 3½ år med pergo, viktminskning (jag) och läkarbesök (både min man och jag). När vi skulle bli placerade i IVF-kö fick jag göra en kontraströntgen av livmoder och äggledare, för att se om det fanns något hinder i vägen. Det gjorde det inte, som det såg ut, men några dagar senare blev jag gravid. Så antagligen fanns det nått där, som kontrastvätskan sköljde bort.

Jag blev jätteglad, samtidigt som jag blev arg, varför hade inte detta gjorts på mej tidigare? Jag är ju ingen ungdom, precis.

Om jag var som du, så skulle jag kolla med läkaren om du kan få skölja äggledarna i samband med att du tar pergo, det ökar chansen till graviditet.

Iaf, så fick vi tillslut en liten guldklimp, som idag är 10 månader och ett riktigt litet charmtroll

Hoppas verkligen att det går vägen för er också, lycka till ... och en riktigt god jul och gott nytt år!!!!

• Sally86

Tack alla för svaren!! Det verkar ju som att det finns möjlighet att bli gravid med hjälp av pergo.....ska som sagt börja i januari....men känner mig lite hopplös...vill ju så gärna men känns inte som det kommer fungera=( Känns så ensamt.... Men det ska gå...jag vill..

Kul för er alla som det fungerat för andra!! Fortsätt gärna o ge erfarenheter...

• Sally86
    Ella1979 skrev 2009-12-20 17:53:31 följande:
    Ååå vad skönt att läsa era inlägg. Grattis till er alla:)..Ger mig lite hopp med. Jag ska också äta pergo (pga PCO), skulle börjat nu i dec, men det krockar med julen..så det blir att vänta till januari mensen.. Men det känns skönt att man är på g nu iaf:) Lycka till Sally!!!
    Har du nyligen fått reda på din PCO??? eller har du vetat om det länge, symptom?? Skönt att höra någon mer=)
  • Lilla JJ

Jag fick veta att jag troligen skulle behöva Pergotime om jag skule bli gravid.
    Men blev gravid utan. Jag tror att det beror mycket på att jag börjat ta dagliga promenader på 30-60 minuter. Så med Pergotime borde du ju ha en bra chans att lyckas.

• Sally86

vad kul
    Lilla JJ skrev 2009-12-20 20:40:01 följande:

Jag fick veta att jag troligen skulle behöva Pergotime om jag skule bli gravid. Men blev gravid utan. Jag tror att det beror mycket på att jag börjat ta dagliga promenader på 30-60 minuter. Så med Pergotime borde du ju ha en bra chans att lyckas.
    Vad kul! Jo jag vet att det kan hjälpa att träna o gå ner i vikt men jag tränar redan i stort sett varje dag o har gjort i hela mitt liv.....o e inte överviktig heller då jag har BMI på ca 19-20.....så det känns inte som jag kan påverka det mer....eller??
  • Ella1979
    Sally86 skrev 2009-12-20 20:37:39 följande:
    Har du nyligen fått reda på din PCO??? eller har du vetat om det länge, symptom?? Skönt att höra någon mer=)
    Hej:).
    Jag tog kontakt med en privat läkare nu i okt, pga att vi försökt nu i ca 1.5 år ..
    Visst, jag har ju hela tiden haft oregelbunden mens men inte tänkte man att det var pco man hade.. och genom vul såg han att jag hade för många äggblåsor. Så nu ska man ge dem en rejäl knuff i jan:).. Man är ju allt lite nervös..Hoppas vi prickar rätt första gången..lr andra iaf:) Vi får följas åt..:)
    Går du hos en privat??
  • Småbarnsliv
    Pearl22 skrev 2009-12-19 13:24:28 följande:
    Min dotter föddes i slutet av december förra året, med andra ord snart 1 år sedan :) Hon blev till efter första kuren Pergotime. Hade försökt i 2 år innan, utan resultat, men på Pergotime blev jag gravid!! Planerar också nästa nu, men antar att vi måste försöka själva ett tag först innan vi kan begära Pergotime igen....!?
    Nejdå du kan begära pergotime direkt.. Det gjorde jag...
    Ojdå nu ser jag att du ska nog försöka gå ner i vikt först..
    Jag själv kämpar med vikten...

Jag har 3 underbara barn efter pergotime.. & varit gravid en gång till dock blev det missfall
  • Sally86
    Ella1979 skrev 2009-12-27 21:13:39 följande:
    Hej:). Jag tog kontakt med en privat läkare nu i okt, pga att vi försökt nu i ca 1.5 år .. Visst, jag har ju hela tiden haft oregelbunden mens men inte tänkte man att det var pco man hade.. och genom vul såg han att jag hade för många äggblåsor. Så nu ska man ge dem en rejäl knuff i jan:).. Man är ju allt lite nervös..Hoppas vi prickar rätt första gången..lr andra iaf:) Vi får följas åt..:) Går du hos en privat??
    Jag har också tagit kontakt med en privat läkare, känns väldigt bra att få hjälp...nu i december började vi en barnlöshetsutredning för att jag inte har någon ägglossning. Allt var bra både på mig o mannen förutom att jag inte har någon ägglossning!!!!! Så nu ska jag snart börja med första kuren Pergo..hoppas så att det fungerar rätt men man bli ganska negativ av allt vissa dagar. Särskilt när alla vänner runt omkring berättar att de ska ha barn.....jag vill vara hoppfull!!!
    Hur går det för dig då???
  • Ella1979
    Sally86 skrev 2009-12-28 17:32:49 följande:
    Jag har också tagit kontakt med en privat läkare, känns väldigt bra att få hjälp...nu i december började vi en barnlöshetsutredning för att jag inte har någon ägglossning. Allt var bra både på mig o mannen förutom att jag inte har någon ägglossning!!!!! Så nu ska jag snart börja med första kuren Pergo..hoppas så att det fungerar rätt men man bli ganska negativ av allt vissa dagar. Särskilt när alla vänner runt omkring berättar att de ska ha barn.....jag vill vara hoppfull!!! Hur går det för dig då???
    ja man vill ju sätta igång med pergo nuuu..Ja hoppas bara inte mensen hoppar över jan. Min sambos sperma är bra, men min läkare tyckte att vi ska inseminera, då sperman kommer ännu längre in..så det kommer det att bli..men vi kör ju "manuellt" nu innan ändå..det är ju inte helt omöjligt att det kan bli nåt ändå.. men jag tror på pergon..det måste ju funka..
  • Sally86

Vi skulle försöka ett par gånger nu med Pergo men fungerar det inte så skulle vi inseminera, alla verka göra så olika.......jag hoppas hoppas så på pergo!! måste bli hoppfull!!

• Blubban82

Jag har PCA och fick pergotime utskrivet och blev gravid på första försöket :) Lycka till!!

• Sally86

Vad skönt att höra att det gått bra för dig!! Då hoppas jag att det kan fungera för mig oxå nu då!!

Svar på tråden Någon med PCO som med positiva erfarenheter av Pergotime!!