• Tette86021

Dator till TV

Hur gör jag för att koppla datorn till TV:n så att jag kan se film via datorn på tv:n istället?

Förut hade jag inga problem med det, på en annan dator. Nu har jag en ny dator och samma sladdar som förr...

Den här sladden har en röd, vit och gul som ska in i tv, en röd och vit som ska in i ljuduttaget och sen finns det en gul som ska in i "s-video ut" eller vad det heter, men på den här datorn har jag inget sånt uttag... hur gör jag då? finns det nå sladdar att köpa som passar till denna dator ändå så man kan se film... eller så?

Väldigt tacksam för svar om det är någon som förstår mitt inlägg...

• Svar på tråden Dator till TV
  • lilleg

det kan vara en hdmi sladd du behöver. Är det en ny dator?

• R Franklin
    lilleg skrev 2009-12-16 21:10:13 följande:
    det kan vara en hdmi sladd du behöver. Är det en ny dator?
    Det kan också vara en VGA, DVI eller Viewport...

Kanske bättre om TS faktiskt gjorde sig omaket att berätta vad det är för prylar som skall kopplas ihop?!
  • Jesspa80

R Franklin skrev 2009-12-16 21:50:22 följande:

Det kan också vara en VGA, DVI eller Viewport... Kanske bättre om TS faktiskt gjorde sig omaket att berätta vad det är för prylar som skall kopplas ihop?!
    Men isåfall, hur ska vi få nöjet att gissa?
  • Tette86021

oj... jag förstår inte alls vad det är ni pratar om... jo det är en ny dator..

amilo pa 3515 fujitsy siemens

• R Franklin
    Tette86021 skrev 2009-12-17 20:57:23 följande:
    oj... jag förstår inte alls vad det är ni pratar om...
    Vad är det du inte förstår? Att det är omöjligt att besvara din fråga om du inte berätta vad det är för grejor du försöker använda? Nu har du angett datorn så då är vi halvvägs...
  • Umbrageous
    R Franklin skrev 2009-12-17 21:08:01 följande:
    Vad är det du inte förstår? Att det är omöjligt att besvara din fråga om du inte berätta vad det är för grejor du försöker använda? Nu har du angett datorn så då är vi halvvägs...
    fast för första gången någonsin tror jag (jag är allvarlig ! ) så har du missat att hon har röd vit gul sladd in i TVn, så då har vi en av TVns ansluutningsmöjligheter,

en snabb googlekik på bilder visar VGA på baksidan, VGA visar bara bild, så
    http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=420136&SL_SectionId=39243

Ljudet löser man via en 3,5mm jack från hörlursutgången till rödvit uttaget i tvn
    http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/kabel-och-kontakt/stereokabel/Avant-35mmplug-gt2xRCAplug(108882,3173)

SÅS!
  • Umbrageous
    Umbrageous skrev 2009-12-17 21:38:03 följande:
    fast för första gången någonsin tror jag (jag är allvarlig ! ) så har du missat att hon har röd vit gul sladd in i TVn, så då har vi en av TVns ansluutningsmöjligheter,en snabb googlekik på bilder visar VGA på baksidan, VGA visar bara bild, så www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=42...Ljudet löser man via en 3,5mm jack från hörlursutgången till rödvit uttaget i tvn www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/kabel-och-...(108882,3173)SÅS!
    nedersta länken funkade inte så vi testar igen LÄNK
  • R Franklin
    fast för första gången någonsin tror jag (jag är allvarlig ! ) så har du missat att hon har röd vit gul sladd in i TVn, så då har vi en av TVns ansluutningsmöjligheter
    Nyckelordet här är "En av". Visste man tv modell kunde man förhoppningsvis hitta ett bättre sätt än att använda en komposit kabel, som är den i särklass sämsta lösningen.
  • Tette86021
    fast för första gången någonsin tror jag (jag är allvarlig ! ) så har du missat att hon har röd vit gul sladd in i TVn, så då har vi en av TVns ansluutningsmöjligheter,en snabb googlekik på bilder visar VGA på baksidan, VGA visar bara bild, så www.misco.se/product/product.aspx löser man via en 3,5mm jack från hörlursutgången till rödvit uttaget i tvn www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/kabel-och-...(108882,3173)SÅS!
    så den första länken är det man ska ha till s video ut?
    det som länk 2 jag har.. det som ska in i datorn, fast mina har färg=)

fan att jag är så jävla trög när det gäller sånt här... kanske borde fråga en expert på någon affär:P

vi har en tjocktv, ingen platt en.. (var det någon som undrade över?)
  • R Franklin
    Tette86021 skrev 2009-12-18 10:42:38 följande:
    vi har en tjocktv, ingen platt en.. (var det någon som undrade över?)
    Berätta istället vad det är för modellbeteckning på tv'n så det går att kolla upp anslutningsmöjligheterna på den. Formen är helt ointressant, den får tom vara klotformad, det spelar ingen roll.
  • Umbrageous
    R Franklin skrev 2009-12-18 05:54:20 följande:
    Nyckelordet här är "En av". Visste man tv modell kunde man förhoppningsvis hitta ett bättre sätt än att använda en komposit kabel, som är den i särklass sämsta lösningen.
    Alltså, jag sa aldrig att min slöning var snygg eller bra MEN den löste problemet utifrån den lilla info vi fått
Svar på tråden Dator till TV