• psychocandy

Hur stavas "förlorare" på engelska?

Ja, hur är det nu?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavas "förlorare" på engelska?
  • foreverblue

Phew, jag svarade rätt.

• psychocandy

Jag tycker oftare att jag ser det felstavat än rättstavat, men det kanske inte är så.

• psychocandy

Det ser lovande ut hittills.

• foreverblue

Jag tror att det är lätt för svensken att stava fel här. Det är nog uttalet som lockar att slå till med två "o"n. Viktminskningstävlingen förrvirrar säkert ytterligare.

• foreverblue

Oj, förlåt! Jag önskar att det gick att editera bort spoilers.

• psychocandy
    foreverblue skrev 2009-12-17 00:13:56 följande:
    Jag tror att det är lätt för svensken att stava fel här. Det är nog uttalet som lockar att slå till med två "o"n. Viktminskningstävlingen förrvirrar säkert ytterligare.
    Jag tycker faktiskt att det är en av de mest komiska felstavningarna, för ofta skrivs det ju av någon med en ganska kaxig attityd som vill sätta någon annan på plats, och då blir det lite dråpligt med en felstavning på något sätt.
  • psychocandy
    foreverblue skrev 2009-12-17 00:15:14 följande:
    Oj, förlåt! Jag önskar att det gick att editera bort spoilers.
    Du har förstört min tråd!!!

Nä, skojar bara. Jag tror att folk är rätt snabba med att klicka.
  • khartoum

Jag är lärare i engelska och det är sällan jag ser stavfel på loser. Snarare på lose, loose.

Eleverna skriver ofta "I don't want to loose... xx"

Men jag brukar påminna och säga att loose är som loose fit - lösa byxor tex. Lose är sakna någon/något och då har man bara ett o dessutom.

• Queenie70

Jag brukar stava det med 4 o´n...för att riktigt understryka...looooser...

• foreverblue

Tror du? Jag tror att många är för stolta för att klicka utan att veta att de har rätt. Jag lyckades med nöd och näppe låta bli att kolla facit/fråga google.

Svar på tråden Hur stavas "förlorare" på engelska?