• Anonym

PÅ med agrofobi

Har under två års tid, tragits med PÅ med agrofobi utan att veta vad det har varit.
    Nu på senare tid har det blivit sämre, så nu har jag äntligen sökt hjälp och fått en diagnos av en läkare. Ska gå på behandling av detta, fick dock inga tabletter än så länge. Ni som har erfarenhet av detta, tycker ni att man ska medicinera detta?
    Idag kan jag inte ex; åka tunnelbana, gå i köpcentrum, gå tvärsöver en stor öppen yta etc. Klarar dock många andra saker. Fick själv bestämma om jag ville ha tabletter eller inte, jag sa nej, dåligt?
    Jag försöker verkligen att utsätta mig ändå för dessa platser men det går bara inte längre. Hur göra?

• Svar på tråden PÅ med agrofobi
  • Dream Of You

Hej.. till att börja med.. en stor KRAM till dig.. jag vet vad du går igenom.. det är ett helvete..
    Det låter som att du behöver terapi.. om jag förstått det rätt så får du ingen hjälp nu?
    Ang tabletter.. det är upp till var och en.. ingen klarar det med BARA tabletter.. utan det ska tas i samband med samtal och eller terapi.

Jag har själv social fobi och PÅ.. vill du prata med med tjejer som har samma problem som du så är du välkommen till vår PÅ-tråd där vi stöttar varandra.. :

www.familjeliv.se/Forum-4-50/m4213100.html

Kram

• Dream Of You

Ska väl skriva lite mer om tabletter.. en del tycker det funkar ihop med terapi.. andra inte.
    De första veckorna brukar oftast vara rätt jobbiga med tabletter, jag har nyss genomgått det.. men sedan kan de hjälpa. De dämpar ju symptomen.. dock hjälper dom inte problemet.. roten till problemen..

• Den där Linn

Jag lider också av agorafobi!

Vet hur du har det,

Kramar

• Anonym

Har en fråga, kan man börja leva mer "normalt" om man börjar med tabletterna?
    Får man en effekt som gör att ångesten minskas?
    Jag vill kunna leva som tidigare och inte känna mig begränsad i livet?!

• sassa85

tabletter och terapi kan jag rekomendera.

• Dream Of You

Tabletter minska symptomen så din PÅ kan förbättras, men du måste fortfarande gå i terapi för att lära dig hantera din ångest då den väl kommer. Samt gå till botten med varför du har ångest.

Svar på tråden PÅ med agrofobi