• SnipSnapSnut

Handamningspump- den med rör från apoteket-erfarenheter?

Jag har köpte en dyr elektrisk bröstpump....men tycker den funkar sådär...får knappt ut något och det är jobbigt att behöva sitta så att man har ström hela tiden. Funderar på en sådan där billig variant som finns på apoteket som är lång med ett rör som mjölken kommer i...tror den kostade 150 kr eller något. Är den bra? Är det stor skillnad på de elektriska pumparna och handpumparna? Någon annan handpump ni rekommenderar, som inte är för dyr då jag ju redan köpt en dyr. Någon som är särskilt bra om man har små bröst?

• Svar på tråden Handamningspump- den med rör från apoteket-erfarenheter?
  • Alexandra84

Jag har använt den från apoteket. Men jag fick mjölk stockning av att använda den.

Jag har även haft en sån avent isis, hand pump. Den funkade mycket bättre för mig. Men den kostar också ca 600:- ny. Men det finns billigt att köpa på tradera

• Galileo

Jag har bara använt Apotekets rörpump och den funkade bra för mig. Lite krånglig i början men när man väl fått ordning på tekniken och pumpen sitter tätt funkade den bra. Jag har själv små bröst och jag fick den att sitta tätt, det är ju i och för sig bara i princip bröstvårtan och lite av vårtgården som ska sitta tätt, dessutom sugs det fast när man väl börjar pumpa. Problemet är att det är lätt att vicka till pumpen så att vakuumet släpper, men som sagt jag tyckte den gjorde jobbet bra.

• Sophie81

jag har använt apotekets handpump, men jag tycker inte den är så bra. fick inte ut så mycket mjölk med den. Hyrde istället en elektrisk från amningsmottagningen som var jättebra. Du kanske kan hyra från amningsmottagningen? Det var inte alls dyrt & så får man nya sterila delar till bröstet. Det är själva apparaten som man hyr.

• Norrland09

jag har använt en o tyckte den var hemsk!! Svårt att få till, svårt att få ut något och det känns fruktansvärt att sitta där o dra i röret nä fy!

Finns ju andra handpumpar med ett enkelt handtag att trycka på, sån blir det nästa gång för min del!

• solsken

Gillar apotekets rör bäst.
    Har även Avensis handpump. Men får ont av den.

• J Anttila

Använde apotekets pump utan problem. det enda som var jobbigt i sig var att jag tvungen att tömma den ofta. Jag hade extremt mycket mjölk, så därför ran det ur jätte lätt. Allafall de första månaderna. Sedan så blev det mer pumpa,men tyckte att den fungerade jätte bra. Gällde bara att få till tekniken.

• Trynträ

Jag köpte en sån som jag använde i början för att dra ut bröstvårtan då jag har en inåtgående. Tycker inte den funkar bra om man vill pumpa ur mjölk dock utan då är en elektrisk bättre. Jobbig arbetsställning bl.a. Har en Medela swing som jag tycker funkar bra.

Svar på tråden Handamningspump- den med rör från apoteket-erfarenheter?