• ELHU

Hur lång flygtid till Florida?

Precis som rubriken lyder.. ungefär hur lång tid tar det att flyga direktspår till Florida?
    Vad finns det att göra där? Vart ska man helst bo.. 2 vuxna o 2 barn.. Miami, Orlando...?

Har varit på västra sidan... Utanför San Fransisco o Los Angeles.. o där finns massor att göra/se!!!!

Men är lite sugna på att se Florida... tips nån?

• Svar på tråden Hur lång flygtid till Florida?
  • Lysmasken
    ELHU skrev 2009-12-17 11:05:18 följande:
    Precis som rubriken lyder.. ungefär hur lång tid tar det att flyga direktspår till Florida? Vad finns det att göra där? Vart ska man helst bo.. 2 vuxna o 2 barn.. Miami, Orlando...?Har varit på västra sidan... Utanför San Fransisco o Los Angeles.. o där finns massor att göra/se!!!!Men är lite sugna på att se Florida... tips nån?
    Hej. Vi flög till miami, florida i okt. Vi flög från kastrup kl 07.05 och landade i paris kl 9.05. Hann precis igenom säkerthetskontrollerna när dom bordade till miami flyget. Lyfte från paris kl 10,55 till miami kl 14.20. Men vi landade kl 15. Flygningen mellan paris & florida tar runt 9 timmar. Men våran resa tog 10 timmar.

Boende & övrigt kan jag inte hjälpa dig med då jag har inte varit där.
  • Anonym

Varför ligger tråden under ekonomi och inte under resa-kategorin?

• PreciousDivine

Har flygit dit ett par gånger, men aldrig raka vägen utan mellandlandat i Amsterdam eller Atlanta. Det har nog tagit runt 10 timmar allt som allt.

Kan inte hjälpa dig med boende men Disney World och Sea World är ett måste.

• ELHU

Ok, ligger Disney world och Sea World i närheten av varandra?

Vilken årstid är bäst att åka? När har de som mest sommar?

• 060810

Jag flög från Köpenhamn till Orlando via New York (newark). Tog 12 timmar ungefär att flyga.

Vi bokade via Expedia.se billigt flyg och hotell.
    Vi var på Disney World i början av november. Nu är perfekt att åka när det inte är så varmt och man ska inte åka när amerikanerna har lov.
    Det är tillräckligt varmt ändå för att slippa jacka och det är underbart.

Sea World ligger en bit från Disney World, men du kan ta en buss från Transportation & Ticket Center vid Disney till Sea World. Kostar 2 dollar per väg eller 4.50 för ett endagspass.
    Fler frågor så messa privat så jag inte missar! :)

• Trill

Jag har varit där ett par gånger. Jag rekommenderar att först bo ett par, tre dagar i Orlando för att besöka ex Disney World, Sea World, Universal Studios och andra parker som finns där.

Sen bor ni resten av tiden i Miami Beach. Hyr en bil!
    Härliga stränder. Kör en tur ut i Everglades. Kör en tur ned till Key West.

man kan också endagarsturer till Bahamas. (Bimini)

Ha så kul!

• Trill

Ok... endagarsturer med kryssning till Bahamas skulle det stå ovan.

• Mealla

Florida ar som varmast pa sommaren, precis som i Sverige, och det brukar val vara lite for varmt for de flesta svenskar da. Temp 35-45 grader. Det ar ocksa extremt hog luftfuktighet, pa sommaren ar det ett litet kort askvader i 10 min nastan varje eftermiddag. Maj - Okt ar hurricane season, den basta tiden att aka ar val svensk var och svensk host, eftersom de da har svensk hogsommarvarme i de flesta delarna av staten och man riskerar inga hurricanes.

Det finns massa att se & gora, det ar barnvanigt, mycket bad och sol, men aven theme parks, Kenndey Space Center, en tur i Everglades, shopping och bra mat. Man kan ta en utflykt till Key West tex. Florida keys ar fantastiskt fint.

• 060810

Vi var nära att få en orkan över skallen när vi var där, men den tog som tur var en annan väg och vi fick bara känna av vad vi i sverige kallar storm...
    Det var hemska timmar innan man visste om orkanen skulle komma eller inte.
    Men vi åkte ju i början av november så orkansäsongen var väl inte riktigt slut än.

Svar på tråden Hur lång flygtid till Florida?