• Lindizzi

Andra som har svårt att somna efter lite alkohol i kroppen?

Hej!

Jag är nybliven mamma och igår var jag ut på julbord med jobbet. Drack endast en öl och åkte hem vid 9. Vår dotter har under ett par veckor somnat väldigt sent på nätterna och varit grinig och skrikig men nu har det böejat bli bra. I natt somnade hon till exempel kl 00:30 och sov sen okej hela n atten. problemet nu var att JAG inte kunde somna, jag låg och var vaken bara. Kände mig trött och pigg på samma gång på ngt skumt vis. Inte förrän kl 07 i morse lyckades jag slumra nån timme.

Då kom jag att tänka på att jag förut ibland haft svårt att somna de ggr då jag bara druckit typ EN öl eller ETT glas vin, liksom att det blir nån slags "oro" i kroppen av det. Kan det stämma, är det fler som känner igen sig???

Tacksam för lite svar!

Hoppas och hoppas...
  • Svar på tråden Andra som har svårt att somna efter lite alkohol i kroppen?
  • Anatha

Jag har inte direkt svårt att just somna men sömnen kan bli dålig om jag har druckit lite alkohol. Jag vaknar gärna under natten och kan inte somna om. Alkohol är som jag har förstått det dolumenterat dåligt för sömnen.

• ThisIsMe

Jag känner inte igen mig i det. Efter ett par glas vin somnar jag jättelätt, sover otroligt bra och vaknar tidigt och är jättepigg. Borde kanske börja dricka varje kväll...

• Anatha

Alkohol ger som jag har förstått det dokumenterat dålig sömn skulle det ju stå.

• ModestyBlaze

Hej, jag känner igen mig. Jag är jättetrött men kan inte sova med en endaste droppe alkohol i blodet. Det måste allt förbrännas innan jag kan somna. Skumt. SÅ jag slutade dricka i tidiga tonåren av dels de anledningarna.

• Lindizzi

Verkar vara blandade erfarenheter mens å är det ju... Skumt ändå detta för allt som oftast hör man ju att folk tar en öl innan läggdax för att sova bättre..

Hoppas och hoppas...
Svar på tråden Andra som har svårt att somna efter lite alkohol i kroppen?