• MeNoLike

Vill ha tips på bra kisskydd att ha i vanlig säng

Vi har precis bytt till vanliga 90 cm sängar åt våra grabbar (2,9 år) och skulle behöva kisskydd, de har blöja på natten men ibland går det igenom och på helt nya sängar/madrasser är det inte så roligt.
    Ni som använder kisskydd i sängen vad har ni för några? Köpta? Pris? nöjd?

• Svar på tråden Vill ha tips på bra kisskydd att ha i vanlig säng
  • Min högsta önskan

Vi har vanlig plastad frotté i våra barns sängar.
    Mjukt under lakanet och lätt att tvätta.
    Tror vi köpte vårt på ullared.. eller var det ikea?

• Mother of 5

Har haft plastad frotté i sängarna.Längesen jag köpte nu, så jag minns inte vad det kostade (inte mkt iaf).

Finns lite här och var. Barnvagnsaffärer...tror även ikea ha det (är inte säker).

• LeiaBus2010

Du kan köpa vad jag kallar "kisselakan" dom har man ovanför lakanet och dom suger upp ev kiss och lukt mkt bra. Dom är mjuka och sköna att ligga på. (Jag var sängvätare tills jag var 12 år och hade såna, men jag minns inte vad det var för märke.. är ju 12 årsedan nu)

• VildVittra

Vi köpte frotteplast och bäddade med dessa under vanliga lakan...funkar hos oss.
    Köpte på Jysk för 199 kr styck, täcker hela sängen men man kan ju dela dem i två delar och bara lägga under rumpan liksom.

Vår kille är fem år och utan blöja men vi går upp och kissar med honom en gång per natt, men i bland (SÄLLAN) kissar han "för tidigt" och då känns det skönt att ha frotteplasten under. Bara att slänga plasten och underlakan i tvättmaskinen och madrassen är torr och fin =)

Frottelakan finns i alla baby affärer också.

• Njord

Jag tycker Hippychicks funkar jättebra, köpte dem i vår leksaksaffär, lite dyra kanske men håller kanonbra, kan tvättas i 90 grader och torktumlas.

tror de har hemsida så man kolla efter återförsäljare där

• menta

Ellos har jättebra plastad frotte. Finns både som 5 meters klipp eller färdiga bitar till 90 säng med resår för att hålle den på plats.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=129029&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dplastad+frott%C3%A9%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1

• Elvelina

vi har köpt plastad frotte i ullared. Det är nästan stort som ett lakan. kostade 139 kr, superbra!

Svar på tråden Vill ha tips på bra kisskydd att ha i vanlig säng