• Mazzy

Förslag på annorlunda sätt att avslöja nyheten om bebis i magen?

Jag har nyligen plussat (wiiiii!!!!). Detta blir mitt andra barn och även om det är ganska tidigt i graviditeten vill jag ta tillfället i akt under julen och berätta för min familj.

Nu tänkte jag att det vore kul att slå in nyheten som en julklapp, men skulle vilja komma på någon rolig symbol (typ, en liten ugn med en bulle i...) att stoppa i paketet och inte bara ett meddelande.

Har ni några förslag på annorlunda eller roliga sätt att presentera nyheten på? Vad har ni själva haft för kul ideer när ni har berättat? Berätta och tipsa!

• Svar på tråden Förslag på annorlunda sätt att avslöja nyheten om bebis i magen?
  • Tessaa89

köp en fin tröja till blivande store syster eller store bror som det står, storebror eller storesyster på =) som han /hon kan ha på julafton ;)

• Empan81
    Tessaa89 skrev 2009-12-17 13:46:40 följande:
    köp en fin tröja till blivande store syster eller store bror som det står, storebror eller storesyster på =) som han /hon kan ha på julafton ;)
    Den var jag oxå lite inne på. Är i vecka 10 o ska också berätta för familjen på julafton. Men är osäker på om jag vill involvera min son på 5 år . Har haft missfall tidigare o tänkte vänta ytterligare ett par veckor med att berätta det för sonen. för säkerhets skull
  • Empan81

Vi pratade om att börja julfirandet med att bjuda på champagne (alkoholfri) o skåla, o sedan berätta nyheten. Ahh, jag vet inte. Känns lite nervöst eftersom vi väntat med det

• Mazzy

Tröjan är en kul idé! Fast jag har nog också tänkt att hålla det hemligt för blivande storebror ett tag till. Han är bara 2,5 så för honom är ju 9 månader en hel evighet :)

• Tessaa89
    Mazzy skrev 2009-12-17 14:04:56 följande:
    Tröjan är en kul idé! Fast jag har nog också tänkt att hålla det hemligt för blivande storebror ett tag till. Han är bara 2,5 så för honom är ju 9 månader en hel evighet :)
    hmmm, ni kan ju ge en liten hin tpå något sätt typ springa o kissa ofta eller något :P
  • SpecialK

Lägg in en bulle i ugnen, och be tex din mamma gå och kolla om det bränts vid... får se om hon förstår...

• Tessaa89
    SpecialK skrev 2009-12-17 14:14:32 följande:
    Lägg in en bulle i ugnen, och be tex din mamma gå och kolla om det bränts vid... får se om hon förstår...
    haha va kul :D
  • bebistess

Ja eller sätt en bulle i ugnen med öppen lucka, ta kort med mobilen och skicka ett mms till svärmor : "Titta vad vi har". Det skulle vi gjort men istället fotade vi bebben från ett tididgt UL och skickade via MMS "Glöm inte att köpa julklappar till mig också". Mycket uppskattat

• Mazzy
    SpecialK skrev 2009-12-17 14:14:32 följande:
    Hi, hi.. Hon skulle nog bara surna till över att vi inte värmt bullar så det räckte till alla!
  • Peos Mamma

Gör ett odpussel och slå in ett ord till varje vuxen som är där!

Tex "Vi skall ha tillökning" eller Den 6/6 är det beräknat att vi skall få en knodd
    Och så ett ord på varje lapp och så får de sätta ihop det.
    Skulle man ha fått en UL bild kan man ju klippa den i bitar och lägga en bit i varje paket och så får de pussla ihop den sedan..*S*

Svar på tråden Förslag på annorlunda sätt att avslöja nyheten om bebis i magen?