Är de kört?
Ska försöka förklara så gott de går.
Slutet av 2004 träffa jag min man första gången, (vi fick kontakt via Internet) i början av 2005 så tog vi steget och blev tillsammans. Jag är 10 år yngre än min man. När vi träffades gick jag andra året på gymnasiet och han jobba så vi hade ett distansförhållande första året tills jag tog studenten. Efter studenten så flyttade jag till honom, började leta jobb och började efter en tid att jobba som vikarie rätt så ofta, tyckte de va skönt att ha nåt att göra på dagarna. Sommaren 2007 så får vi reda på att jag är gravid. Och idag har vi en dotter på snart 2 år. När dottern va ungefär 6 månader så flyttade vi till större och de innebar större utgifter vilket vi visste. Och vi har så vi går runt varje månad.
Men sen vi flytta till större så har de blivit mer och mer tjafs mellan oss mest små saker som blir stora. Vi vet inte varför vi tjafsar så mycket för ju mer tiden går ju mer tjafsar vi. Min man har även problemet att han sitter mycket vid datorn och jag känner att jag får dra allt här hemma ta hand om våran dotter och sköta hushållet och min orka har tagit slut för länge sen. Vi har pratat om de och vi kommer fram till en bättring, sen går de ett tag sen är vi tillbaka och stampar på ruta ett. Sen pratar vi igen och så en bättring sen tillbaka på ruta ett och så håller de på. Vi har även pratat om att skilja oss men min man börjar bara gråta hela tiden och jag tappar orken att fortsätta prata om det.
Han vill inte förlora mig men de känns som om de redan har hänt. Jag känner att vi bor ihop som vänner och inte ett par. Men han förstår mig inte. Och han tycker vi har de så bra ihop, och han tycker jag ska sluta ha dessa tankar att gå skilda vägar. Men de tankarna finns i mig varje dag. Jag undrar varför vi fortfarande är tillsammans till vilken nytta. Man kan inte bara hålla ihop för dotterns skull eller för tryggheten.
Finns de nåt kvar? Finns de nåt att rädda? Eller är de helt kört?
För mig känns de som om allt är kört men vill ändå höra vad en mer expert säger.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-17 14:00
Glömde säga att vi gifta oss hösten 2008, ungefär en månad efter vi flyttade till större