• Humlemamma

HAr du nångång lämnat hemmet med ugnen på?

Som frågan lyder, har du nångång lämnat ditt hem med ugnen på?
    Tex att du bakar, eller lagar nån mat i ugn som tar lång tid, har du då tex gått till dagis o hämtat barn? Gått till näraffären?
    Eller ja, tagit dig nån annanstans medans ugnen varit på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-17 15:25
    Hehe, glömde såklart ett svarsalternativ..

Att man RÅKADE gå hemifrån utan att stänga av spisen, att man helt enkelt glömt =)
    Ber om ursäkt för detta!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HAr du nångång lämnat hemmet med ugnen på?
  • ThisIsMe

Ja, många många gånger. Jag brukar laga mat i lergryta, slänger in det i ugnen på låg temperatur, drar ut på stan och när jag kommer hem 3-4 timmar senare är maten klar. Underbart!

• Stårschan
    ThisIsMe skrev 2009-12-17 15:24:46 följande:
    Ja, många många gånger. Jag brukar laga mat i lergryta, slänger in det i ugnen på låg temperatur, drar ut på stan och när jag kommer hem 3-4 timmar senare är maten klar. Underbart!
    Samma här. Det är helgmat, när man har tid för sådana långkok. Lergrytan är kung!
    Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • Elenas hasselbackspotatis 86

En gång var jag tvungen att gå till affären och beräkande att avra borta i 20 minuter. Samtidigt höll jag på på msn och "camade" med min bästa vän. När jag skulle gå så bad jag henne att passa ugnen och ringa om det började brinna, och det fungerade jättebra! (när jag kom tillbaka satt hon fortfarande där o tittade till min ugn 1/gång/minuten o jag var så tacksam hoho

• Helstsyskonnu
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-12-17 15:44:47 följande:
    En gång var jag tvungen att gå till affären och beräkande att avra borta i 20 minuter. Samtidigt höll jag på på msn och "camade" med min bästa vän. När jag skulle gå så bad jag henne att passa ugnen och ringa om det började brinna, och det fungerade jättebra! (när jag kom tillbaka satt hon fortfarande där o tittade till min ugn 1/gång/minuten o jag var så tacksam hoho
    Det var säkert jättespännande!
  • UnderYtan

Ja det har hänt en del gånger. Fast oftast när jag är ute i trädgården, stallet eller liknande. Jag har aldrig tagit bilen och åkt iväg medan den är på. Men när jag är hemma på gården så. Då kan det gå över en timme.

• mjuik

En kompis till mig glömde ugnen på. Sen åkte han på semester. När han kom hem igen var den fortfarande på.
    Det var fem veckor senare.

• Analoga

Japp, jag har lämnat ugnen för att gå till näraffären tvärs över gatan i ett snabbt ärende. Men jag skulle inte vara borta längre än så, för att tex hämta på dagis, även om jag vet att maten ska vara inne med marginal i ugnen så jag skulle hinna. Känns olustigt iallafall.

• Analoga
    mjuik skrev 2009-12-17 15:48:58 följande:
    En kompis till mig glömde ugnen på. Sen åkte han på semester. När han kom hem igen var den fortfarande på.Det var fem veckor senare.
    Vad hände? Hade han någon mat däri?
  • Stårschan
    mjuik skrev 2009-12-17 15:48:58 följande:
    En kompis till mig glömde ugnen på. Sen åkte han på semester. När han kom hem igen var den fortfarande på.Det var fem veckor senare.
    Härlig elräkning han kom hem till!
    Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
Svar på tråden HAr du nångång lämnat hemmet med ugnen på?