Bedragen
Hej!!
Jag finner mig i en djup depression pga av en rad olika händelser i mitt liv och på toppen av allt fick jag för 10 månader sedan veta att min nya kärlek som jag gav upp massor för att få vara med, ljög och bedrog mig med flera olika kvinnor under våra första sex månader ihop, han berättade efter en rad olika konfronationer från mig och att jag kom på honom med sms och mail mellan honom och några kvinnor. Trots detta valde jag att stanna och kämpa pga av min enorma kärlek till den här mannen. Jag valde att tro på honom och har sett en förändring hos honom men jag har så enormt svårt att ta till mig hans kärlek och ifrågasätter allt han gör och säger, har blivit väldigt misstänksam och kan gå i gång på små saker som att han tex klär sig för fint när han bara ska till jobbet etc så löjliga och irrationella saker och beteende. Vi mår dåligt av detta och har hamnat i ett ekkorhjul, hur tar vi oss framåt? Hur kan jag försonas med han svek och hur kan jag bygga upp mitt tillit till honom? Jag har så mycket kärlek till honom trots allt och tanken på att ge upp nu krossar mitt hjärta. Det är enormt svårt att känna sig älskad när man blivit bedragen och vill inget annat än att se och känna hans kärlek. Jag vet att han kämpar oxå för att bevisa för mig och jag har tillgång till allt hans privata. Jag går och pratar med någon men känns mest som ett ältande av känslor när jag vill ha mer konkreta svar på vad jag och vi kan göra för att komma vidare?? Jag vill ju detta har bestämmt mig men varför är det så svårt att läka mina sår och bara göra det??!! Bara leva vidare! Varför är det så svårt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 13:28
Nu har han blivit tillfrågad en skidsemester med en vän och funderar på att åka och det knyter sig i magen, jag säger inget för jag vill vara ok med det men det känns så fruktansvärt i mitt hjärta och det blir så påtagligt att jag inte litar på honom ännu, även fast jag sagt åt mig själv att göra det....vad ska jag göra? Stå ut eller påtala det? Jag tror han är medveten om att jag är orolig men han vill nog hemskt gärna åka på den här skidresan..