• ThereseK

Hur mycket har ni ökat i vikt ca. fram till v.13?

hej o hå!
    Nu börjar jag bli liite orolig för under min första grav. så givk jag upp 25 kg, inte så kul, men men.. Jag fick ju bort typ allt o kom ner till min vanliga vikt igen, men mådde inte bra av det hela tyckte jag..

Nu e det andra grav. och jag e nu i vecka 13, och har redan gått upp 4 kg..

Hur mycket har ni andra gått upp vid den här tiden??

man hör ju om de bm som absolut inte vill att man går upp över typ 13 kg o så, å i den kategorin lär ju jag verkligen inte passa in kan jag säga..

• Svar på tråden Hur mycket har ni ökat i vikt ca. fram till v.13?
  • GrönaDruvan

Förra graviditeten gick jag upp 13 kg... vägde 48,5 kg innan jag blev gravid.. nu när jag blev gravid igen vägde jag 52 kg, hade alltså inte gått ner allt.

Så ska man räkna från 52 kg så har jag gått upp ca 1,5 kg och är i vecka 14+0 idag.

• Anna J01

Gick upp 5 kilo kilo till v 10. går in i v 14 i morgon och ligger fortfarande på 5 kg.

• FruNaftra

Första perioden gick jag ner snarare än upp på grund av illamåendet. Efter v 12 någonstans så började jag öka i vikt.

• kräftan77

Jag gick upp 30 kg med nr 1 och hoppas verkligen inte att jag ökar så mkt den här gången. Nu tränar jag 2 ggr/v o försöker undvika större mängder socker. Är i v 6 nu o märker ingen viktskillnad.

• Litenmaria13

I vecka 6 hade jag redan gått upp tre kilo och nu i vecka 19 har jag bara gått upp 4.5kg så det kanske planar ut=)

• tummelisan

Jag går in i v.16 imorgon och har max gått upp 0,5kg.. vägde innan jag blev gravid ca 55 kg. När "måste" man ha gått upp i vikt?

• 3flickor

3 kg! Man går väl upp mest i början sedan går det inte i samma rasande tempo har jag hört .

Har med mina tre tidigare grav gått upp mellan 10-14 kg. Helt ok. Gått ned snabbt vid amning och så rör man ju på sig rätt mkt under mammaledigheten

• MalinNiklasHarryBebis

med nr så gick jag upp 7 kg
    nu e jag i v.12, 13 på söndag jag har gått upp 1 kg men det vandrar upp å ner antingen mindre eller 1 kg upp

• jumpdog

Jag är i v 24 (imorrn) och var hos BM idag, då hade jag gått upp 3 kg sen jag blev gravid. När börjar man gå upp sådär jättemycket?

• cicci85

Jag gick ner några kilo, spydde mycket. Började gå upp efter v.20

Svar på tråden Hur mycket har ni ökat i vikt ca. fram till v.13?