• Anonym (snål smålänning)

blöjor billigare att handla på nätet från annat land???

Hejsan! Är blöjor billigare att handla på nätet från typ usa eller något annat land?? Blöjor är ju något som inte är särskillt billigt här i sverige tycker jag. DÅ kanske man kan skicka efter en liten större leverans som räcker ett tag.

någon som har erfarenhet av detta, eller är det bara jag som tänker i dessa banor??

tips på någon bra hemsida??

mvh Anna

• Svar på tråden blöjor billigare att handla på nätet från annat land???
  • Anonym

Skulle tro att bara frakten blir lika dyr som blöjorna här hemma..

• Anonym

Har aldrig beställt på nätet men min spontana tanke är nej. Blöjor väger en del och tar dessutom stor plats så skulle det löna sig att beställa på nätet snackar vi nog om en hel lastbil minst.

Men någon annan kan kanske ge bättre svar.

Annars finns det ju blöjor på lidl billigt och oftast så kan man även köpa billiga blöjor på coop om man handlar andra varor för typ 300:-.

• Anonym

Om jag vore dig skulle jag testa tygblöjor. Vi har använt tygblöjor till båda våra barn och vi behövde inte köpa nya för nästa barn. Det vi gjort är att vi har tvättat sköljt upp blöjorna i kallt vatten efter bytet och låtit dem ligga tills vi tvättat. Det är helt klart värt det.

www.minimundus.se/body_tygblojor/blojor.htm

• N1an

Du får ju även betalar tull och moms om du beställer från ett icke-EU land.

• Cecese

Blöjorna i sverige är billiga, så pass billiga att vi far över flera gånger om året för att handla bla blöjor och välling. Blöjorna är iaf halva priset mot hemma och ibland tom billigare.

• gertie

Gissa frakten. Tror knappast att det blir billigare.

• Anonym

Vi köper en månadsförbrukning utav blöjor på Lidl för 300kr, till våran son som är 8 månader. Det tycker jag är billigt

• Hedi

Alltsa köp pa lidl. Vi bor i Tyskland och om man handlar där sa är ju blöjorna mycket billigare och dessutom mycket bättre än pampers. Blev chockad första gangen jag var i Sverige och skulle köpa blöjor pa ica.

• Anonym

Håller med Hedi
    Lidls blöjor toppen! Även våtservetterna är bra!

• Anonym

blöjor i svea e BILLIGA
    allt e mkt billigare  när det gäller barnsaker och fiffiga prylar
    medeciner; läkarbesök allt som  har med barnomsorg att göra e mkt enklare i svea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    skulle oxa vilja hitta blöjor pâ nätet; bor i frankrike; och i alperna; kan säga att jag betalar  för exakt samma paket 80 kr i svea och här 20euro !!!!
    har hört att lidls ska vara bra; ska prova dom;

• Anonym
    Bjöjorna är billigare nu än det var när jag fick mitt först barn 2001.
  • Anonym (lidl)

Fast lidls blöjor är verkligen jättedåliga, de sitter dåligt och måste bytas oftare än ex. libero så jag tror kostnaden blir desamma. Däremot kanskebarnet blir torr snabbare eftersom de är obekväma, min kompis hade en sån teori iallafall.

• Anonym

Lite nyfiken vad kostar blöjor på Lidl? Själv köper jag antingen libero 89:- eller huggies 79:- på ica.

• Anonym (D)

Jag vet inte vad Lidls blöjor kostar men tycker inte att de är dåliga. Jag jobbar på förskola där föräldrarna tar med egna blöjor och har därför erfarenhet av olika blöjor, vi byter inte oftare på de barn som har "lågprisblöjor", vi upplever inte att de skulle vara så mycket sämre, kanske lite stelare än pampers och libero men det är allt jag har att anmärka på.

• Cecese
    Anonym (lidl) skrev 2010-01-25 09:51:27 följande:
    Fast lidls blöjor är verkligen jättedåliga, de sitter dåligt och måste bytas oftare än ex. libero så jag tror kostnaden blir desamma. Däremot kanskebarnet blir torr snabbare eftersom de är obekväma, min kompis hade en sån teori iallafall.
    Jag köper Lidls blöjor när vi är i sverige och försöker bunkra upp så vi ska slippa köpa hemma. De gånger vi ändå måste köpa hemma köper jag Libero och för några år sen använde vi pampers och Lidls blöjor är precis lika bra som dom, ja tom bättre tycker jag. Jag byter exakt lika ofta med Lidls blöjor som med Liberos. Dom håller utan problem torrt 12-14 timmar på natten.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Svala

Blöjorna i Sverige är ju jättebilliga om man jämför med där jag bor.
    Vi brukar åka över till Sverige för att köpa blöjor och sparar massor med pengar på det. Till och med resan betalar sig!
    Jag brukar köpa Pampers på Willys.
    Det ser väl lite lustigt ut när man står i kassan med 20 pkt
    Hos oss är dom ungefär det dubbla priset så jag sparar ca 100 kr/paket. Dessutom sparar jag mig besväret med att handla blöjor hela tiden när det finns på lager hemma.
    Samtidigt passar jag även på att handla matvaror som är billigt i Sverige.
    Välling tex. Välling är också snorbilligt i Sverige. I Sverige får man 4 pkt välling för samma pris som här.

Prisskillnaden är så stor att jag nästan har funderat på att köpa in via min kompis företag och sälja på hemmaplan.

Svar på tråden blöjor billigare att handla på nätet från annat land???