• tuttfia

någon som provat tvålschampo?

Skulle vilja ha lite råd om vad ni tycker om schampotvålen Liggets. Har efter graviditet fått så hemskt dålig kvalité på mitt hår. Har därför funderat på att sluta använda vanligt schampo. Först funderade jag på att köpa ett parfymfritt frisörschampo men blev rekommenderad i en tidigare tråd att prova Liggets tvålschampo. Skulle vilja veta vad andra har för erfarenheter av detta schampo.

• Svar på tråden någon som provat tvålschampo?
  • Trill

Jag använder J.R. Liggetts!

Jag tycker den är helt kanon. Inga som helst kemikalier och håret blir blankt, mjukt och fint efteråt.

Man behöver dessutom inte använda balsam. (Vegetabiliska oljor i tvålen)

Jag köper de här:
    www.simplynatural.se/a.asp

Hm. Insåg just att det säkert varit jag som rekommenderade tvålen till dig tidigare

• tuttfia

Haha =) Jag köpte den faktiskt idag. Ska snart hoppa in i duschen och prova. Fick tag på den på ica maxi. Inhandlade också ett balsam på hälsokost som bara innehöll naturliga oljor. Ska bli spännande att se hur håret blir =)

• Achillea

Har inte provat liggets, gör egen tvål schampoo.
    Tidigare hade jag seborriskt eksem i hela hårbotten och mitt hår var snustort och gick av, är allergisk mot alla kemikalier i schampoon. Bara så dumt att man förstört sitt hår i alla dessa år innan man uppfann tvålschampoon. Det är det enda som gäller nu och är super nöjd!

Svar på tråden någon som provat tvålschampo?