• sanna88a

fet/oljig hy

jag får extremt fet och oljig hy mot kvällningen. Jag använder id smink och har mineral veil över som sägs dämpa det feta men det funkar inte.
    så jag funderar på om jag kanske behöver nån kräm under, som håller det feta borta.

så snälla iom du har tips på någon bra kräm för fet hy, skriv gärna!

tacksam för svar

• Svar på tråden fet/oljig hy
  • sanna88a

ingen som har något förslag?

• stenkul

Du kanske behöver en annan rengöring och fuktkräm. Ibland kan man ju behöva prova olika sorter innan man hittar en som passar.

• tuttfia

Clarins har en kräm som man har över maken som dämpar det glansiga. Finns säkert andra märken som har det med. Precis som stenkul också skriver kanske det handlar om att du inte funnit rätt hudvård. Kan tipsa om att köpa jojobaolja som du blandar med en eterisk olja som passar din hudtyp Den balanserar det hy och är samtidigt fri från tillsatser.

• sanna88a

jag använder mario badescus hudvårdsserie, rengöringsgel, ansiktsvatten,
    sen har jag ansiktsmasker och peeling därifrån som jag använder nån gång i veckan.
    sen använder jag en smashbox primer och sedan i.d smink

• sanna88a
    tuttfia skrev 2009-12-18 20:33:51 följande:
    Clarins har en kräm som man har över maken som dämpar det glansiga. Finns säkert andra märken som har det med. Precis som stenkul också skriver kanske det handlar om att du inte funnit rätt hudvård. Kan tipsa om att köpa jojobaolja som du blandar med en eterisk olja som passar din hudtyp Den balanserar det hy och är samtidigt fri från tillsatser.
    en kräm som man har över sminket? om man sätter en kräm över så lär det väl kleta ut sig?:S
  • BLONDETTY

Dermalogica är helt överlägset enligt mig. Har aldrig haft så bra hy som när jag började använda det märket. De kan göra en face-mapping och se vad du behöver för produkter. Testa!
    blondetty.blogspot.com/

• tossesnurran

nu på vintern är det väldigt torr luft på de flesta arbetsplatser o hemma oxå -element, datorer, kontorslandskap med mkt papper och kopieringsrum o så.... när huden torkar ut ytligt försvarar den sig mot uttorkning genom ökad talgproduktion. Huden kan nämligen inte producera fukt som stannar kvar .det avdunstar bara.
    prova en återfuktande ansiktspray som du kan spraya på smink. finns många olika märken.
    det finns även sk faceblotting papers som suger upp överflödigt fett från huden. kan för vissa vara bättre än mattande puder eftersom du då inte tillför huden mer grejer utan bara tar bort.

Lycka till

• tossesnurran

clearing mattifyer från dermalogica är oxå en bra produkt att ha närmast huden under dagkräm om man nu har fet hud i grunden, men du kan ju lika gärna vara torr...
    facemapping är på sin plats innan eventuellt inköp!

• sanna88a

okej, jag vet inte, men visst är väl dermalogica dyrt? jag köpte iallafall en återfuktande kräm från loreal idag. om den är bra det vet jag inte.

Svar på tråden fet/oljig hy