• Anonym (E)

Betalt till barnmodeller ?

Min dotter skall iväg och fota för första gången imorgon och jag underar om hon kommer att få någoting för det? Har era barn fått det?

Kan tillägga att det gäller kläder..

• Svar på tråden Betalt till barnmodeller ?
  • Anonym (E)

Ingen som vet ?

• After Forever

Tar man inte reda på sådant innan?

• Anonym (E)

After Forever skrev 2009-12-17 21:01:41 följande:

Tar man inte reda på sådant innan?
    Nej jag ser inte det som det viktiga, utan jag är jätte glad att min dotter är framåt och är mån om att hon inte skall bli blyg för främmande människor.
    Ser det som en erfarenhet.
  • Anonym (E)

80 läsare & 1 svar (påpekande?)..

• Anonym

Är det en katalog tror jag inte att hon får nått, kanske kläderna hon fotas i.

• Anonym (.-.-.-.)
    Anonym skrev 2009-12-17 22:29:27 följande:
    Är det en katalog tror jag inte att hon får nått, kanske kläderna hon fotas i.
    Det tror jag me. Men som sagt.. tror..
  • gertie

Anonym (E) skrev 2009-12-17 21:03:14 följande:

After Forever skrev 2009-12-17 21:01:41 följande: Nej jag ser inte det som det viktiga, utan jag är jätte glad att min dotter är framåt och är mån om att hon inte skall bli blyg för främmande människor. Ser det som en erfarenhet.
    Varför frågar du då?
  • Anonym (E)
    gertie skrev 2009-12-17 23:11:16 följande:
    Anonym (E) skrev 2009-12-17 21:03:14 följande:
    Varför frågar du då?
    Tycker sånt är himla skämmigt.
  • gertie

Anonym (E) skrev 2009-12-17 23:18:55 följande:

Tycker sånt är himla skämmigt.
    Skämmigt? Du bryr dig ju inte om pengarna, det är ju erfarenheten du tycker är bra. Då är det strunt samma om och hur mycket hon i sådant fall får betalt. Det märker ni nog i morgon ska du se. Om ni inte blir ombedda att uppge något kontonummer så blir det ingen lön.
  • Anonym (E)
    gertie skrev 2009-12-17 23:21:56 följande:
    Anonym (E) skrev 2009-12-17 23:18:55 följande:
    Skämmigt? Du bryr dig ju inte om pengarna, det är ju erfarenheten du tycker är bra. Då är det strunt samma om och hur mycket hon i sådant fall får betalt. Det märker ni nog i morgon ska du se. Om ni inte blir ombedda att uppge något kontonummer så blir det ingen lön.
    Ja det är stunt samma i mina ögon då hon är 2år. Eftersom detta är helt nytt för mig så undrade jag om det var någon med erfarenhet som kunde ge mig ett svar. Vad som var "vanligt" liksom.
  • Anonym

Anonym (E) skrev 2009-12-17 23:24:23 följande:

Ja det är stunt samma i mina ögon då hon är 2år. Eftersom detta är helt nytt för mig så undrade jag om det var någon med erfarenhet som kunde ge mig ett svar. Vad som var "vanligt" liksom.
    Klart du får betalt dock vet jag inte hur mycket. Vet en liten flicka som var barnmodell åt en stor klädkedja och hon fick ett bra sparande efter några års medverkan.

Om det är ett seriöst företag får du självklart betalt.
  • Krodan

Min tjej fick en symbolisk summa på 1000 kr när hon var modell till Björn Gustavssons PR bilder. det är nog olika, hon har aldrig vart modell för en katalog, men som jag tolkat det så är det oftast inga direkta pengar i såna uppdrag. Det är ju mer "upplevelsen"

• Anonym (E)
    Anonym skrev 2009-12-18 08:02:13 följande:
    Anonym (E) skrev 2009-12-17 23:24:23 följande:
    Klart du får betalt dock vet jag inte hur mycket. Vet en liten flicka som var barnmodell åt en stor klädkedja och hon fick ett bra sparande efter några års medverkan.Om det är ett seriöst företag får du självklart betalt.
    Tack för ditt svar. Det är en stor kedja.
    Krodan skrev 2009-12-18 08:09:03 följande:
    Min tjej fick en symbolisk summa på 1000 kr när hon var modell till Björn Gustavssons PR bilder. det är nog olika, hon har aldrig vart modell för en katalog, men som jag tolkat det så är det oftast inga direkta pengar i såna uppdrag. Det är ju mer "upplevelsen"
    Det är inte katalogbilder (postorder), så vi får väl se om vi får något
  • Anonym

Anonym (E) skrev 2009-12-18 08:17:04 följande:

Det är inte katalogbilder (postorder), så vi får väl se om vi får något
    Om ni får något? Det är väll inte ni utan hon som ska ha pengarna?
  • Anonym (E)
    Anonym skrev 2009-12-18 08:43:55 följande:
    Anonym (E) skrev 2009-12-18 08:17:04 följande:
    Om ni får något? Det är väll inte ni utan hon som ska ha pengarna?
    Men jössös, ja det förstår väl jag också!! Och om du nyfiket vill veta har hon redan ett sparande, bra va!
  • Sari f

<hej

Gud vad negativa folk var!
    Undrar på samma sak nu för jag tänker att skicka in lite bilder till olika agenturer om min snart 2-åriga dotter.
    Fick ni någon kompensation? Hur fungerar allt för övrigt?

• Anonym

Åh vad spännande! Om det nu är så att barnet gillar att bli fotad och det tror jag nog.. Var hittade du/ni stället hon ska vara på. Vet de stora där man får betala men eftersom jag inte vet hur och om det blir så vill jag gärna hitta något på annat vis för att se om det kan vara något.

Lycka till

Svar på tråden Betalt till barnmodeller ?