Frisörer- har ni fått havandeskapspenning beviljad?
Jobbar som frisör och har precis skickat in papprena om HP.
Så blev jag lite nyfiken, är det någon annan frisör som sökt och fått avslag eller blivit beviljad?
Jobbar som frisör och har precis skickat in papprena om HP.
Så blev jag lite nyfiken, är det någon annan frisör som sökt och fått avslag eller blivit beviljad?
Puttar upp lite då jag oxå undrar...
Puttar upp den här tråden lite igen och hoppas någon kan svara :)
Jag är också frisör, och undrar detsamma om fullt beviljad HP! Jag är i v 18, och tänker ansöka i slutet på denna månad..
Jag börjar känna mig tyngre, och därför börjar jag tröttna lättare på benen, fötter rygg o axlar. Jag står nästan hela dagarna, och andas in kemikalier..så det börjar kännas tungt!
Hoppas vi får!
Lycka till!
Jag e också frisör och undrar också.Vet faktiskt inte hur det är. Men man tycker inte att de kan neka en.
Får se hur länge man orkar jobba full tid. Är i v.22 nu, börjar kännas lite jobbigt nu.
Vi får hålla tummarna!!!
Jag är frisör och fick min HP beviljad i november. sökte 100% och fick det :D
så nu sen i måndags går jag hemma med Hp, jätteskönt, hade inte orkat jobba mer.
det viktigaste är att man beskriver precis allt, både hur tungt det är för en själv men även på hur det ev kan påverka bebisen att vistas i stressiga miljöer med ammoniak och sånt.
lycla till tjejer!
Lade precis på mitt på lådan... Men skrev inget om att jag hade foglossning... KAnske skulle ha gjort det. Trodde inte det hade med havandeskapspenningen att göra. Jag var sjukskriven från v.26 sist så får jag nej till HP så blir det väl sjukskrivning iaf...