• tosse9

Fler bebisar med "rysningar"?

Min gosse, snart 11 månader, "ryser ibland till" svårt att förklara vad jag menar men tänk er hur man reagerar om man äter t ex en citron, rycker till med huvudet ner mot bröstkorgen. Förstår ni? Vet någon vad det kan betyda? Kan komma någon enstaka gång och någon gång 2-3 på raken. Någon som känner igen detta svårförklarliga? Jättetacksam för svar.

• Svar på tråden Fler bebisar med "rysningar"?
  • MissLillan

kan det vara så att han kissar då? det kan bli så ibland då=)

• Miu

Så gjorde sonen när han kissade.

• tosse9

Kanske, har funderat på det, fast det har börjat de senaste dagarna, tycker jag borde märkt det tidigare? Och kanske borde det inte kommit 2-3 ggr på raken då?

• Vickan I

Vår son hade en period runt 10 mån när han plötsligt började få en massa rys. Ibland flera på raken. Ingen aning om varför, men nu vid 11 månader så har han slutat igen. Han gjorde det nästan bara när han satt i matstolen också? Liten tok .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • tosse9

Leon gör det mest när han sitter på golvet och leker. Aldrig när han t ex sitter i famnen. Jo de är nog små tokar!

• justine

Så gör dottern också. bara i matstolen. har ingen aning om vad det är

• mkp

Det kan inte vara så att han fryser? Hos oss är det kallare än vanligt på golvet nu.

• IsaCMoJs

Min dotter gjorde så ett tag men slutade med det, nu ryser hon bara när hon kissar eller när hon får något surt

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Linastrumpan

Min dotter gör så och har gjort det från o till sen hon föddes, dock inte ihopkopplat med att hon kissar. Min äldsta gjorde också så men mycket mer och hon kan fortfarande få rysningar helt oväntat. Hon är 4år nu. Har ingen aning om varför...

Svar på tråden Fler bebisar med "rysningar"?