Kan mensen försvinna när man har kopparspiral?
Jag ska göra en lång historia hyffsat kort.
Jag har hållit på och krånglat med preventivmedel i 1,5 år ungefär. Bytt från hormonspiral till p-ring, mini-piller (Cerazette) och nu har jag haft kopparspiral i några månader. Med hormonspiralen så hade jag väl knappt mens. P-ring och Cerazette så kom mensen som en klocka. När jag började med kopparspiralen så hade jag mens var tredje vecka den första tiden. Alltså de fyra första gångerna och därefter så fick jag ganska precis med fyra veckors mellanrum.
Sambon har inte känt av spiralen alls förrän nu för några veckor sen. Vi har inte haft så jättemycket sex sen dess men det är klart att det har hänt. Jag borde ha fått min mens i Tisdags men det har inte kommit någon än. Hur lång tid ska jag gå innan jag bör testa mig? Kan mensen försvinna med kopparspiralen? Har inte hört något om det men min barnmorsk är en av de mest inkompetenta människorna jag har stött på så det är inte värt att fråga henne heller. Kvinnokliniken har fullt upp med andra dumma frågor så jag tänkte passa på att fråga här.
Jag ska testa mig om jag inte får tillbaka min mens men just nu avvaktar jag för det känns bara dumt att test mig än.