• margret25

Förskolor i Löddeköpinge

Vi funderar på att flytta till Löddeköpinge i Kävlinge kommun. Nu skulle vi vilja veta allt om de olika förskolor som finns! Både positivt och negativt. Finns det någon som har något särskilt rykte? Hoppas det finns någon här som kan svara :).

• Svar på tråden Förskolor i Löddeköpinge
  • margret25

Ingen som har någon kompis kompis vars barn går på dagis i Löddeköpinge?

• AlwaysOnMyMind

Jag har jobbat lite på några förskolor, Brynstenen, Bullerbyn och Söderpark och nu tycker ju alla olika men hade det varit jag som skulle sätta in mitt barn på en förskola så hade det blivit Söderpark. Det är en ny förskola som stod klar 2006, jätte fräsch och bra personal.
    Min syster hade sin son där innan hon flyttade uppåt landet och hon gillade verkligen förskolan.
    Känner flera som har barn där och alla är positiva till stället :)

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★
  • AlwaysOnMyMind

Du kan ju alltid kolla upp dom olika ställena via kommunens hemsida.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★
  • margret25

Tack så jättemycket för svaret!! Någon fler?

• margret25

Söderpark verkar ju jättebra. Hoppas det är lätt att få plats där om vi ska flytta.

Puffar en gång till....

• Räser

Hej
    Vår son går på Bullerbyn och är hur nöjd som helst och det är även vi föräldrar! Det är lite äldre ställe, men sist jag kollade så bryr sig lillkillen inte särskillt mycket om hur nymålat eller nybyggt det är, det är nog mer vi föräldrar som tycker det ser fräschare ut... Tvärtom kändes det lite för nytt för oss på Söderpark, det fanns ingen riktigt struktur när vi var där, men det har förhoppningsvis hunnit jobba upp nu.
    Sonens kompisar och peronalen är viktigast för honom och oss! Och det känner man ju inte förrän efter ett tag ändå.

Vi gick runt och hälsade på på de olika förskolorna innan vi valde och det är ju helt och hållet din känsla du får när du kliver in och möter personerna där som styr i slutändan. Har du otur och möter någon sur personal så svärtar nog tyvärr den personen ner ditt intryck av hela stället. Och olika personer finns det ju överallt. Man träffar ju inte alla....

Jag tror det finns något bra på alla ställen. och mindre bra. Vi är supernöjda med Bullerbyn, men mitt råd är att hälsa på!

(Sen finns det ju ofta olika avdelningar på förskolorna också som man kan välja mellan, och det skiljer sig ju lite mellan dem också...)

Lycka till!

Svar på tråden Förskolor i Löddeköpinge